Τρίτη παγκοσμίως η Ελλάδα σε αξία εμπορικού στόλου: Πρώτη σε στόλο δεξαμενοπλοίων.
Το top-10 των πλοιοκτήτριων χωρών
– Πού βρίσκεται η Ελλάδα.
Στα 145 δισ. δολάρια
Στα 145 δισ. δολάρια
η αξία του ιδιόκτητου ελληνικού στόλου
Τη λίστα των 10 μεγαλύτερων πλοιοκτήτριων χωρών παρουσιάζει η Vessels Value, η οποία σπεύδει να υπολογίσει την αξία του ιδιόκτητου στόλου που αντιστοιχεί στις μεγάλες δυνάμεις του κλάδου.
Όπως είναι εύλογο, από την εν λόγω μέτρηση δεν γίνεται να απουσιάζει η Ελλάδα, η οποία «φιγουράρει» στην 3η θέση, με τη συνολική αξία του στόλου να εκτινάσσεται στα 145 δισ. δολάρια, καταγράφοντας «άλμα» πολλών δισεκατομμυρίων μέσα στο 2021 (στις αρχές του έτους ανερχόταν σε 93,2 δισ. δολάρια).
Μάλιστα, θεωρείται ως ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης τάνκερ, παρότι τα κέρδη του συγκεκριμένου τομέα υποχώρησαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα μέσα στην πανδημική κρίση.
Την ίδια ώρα, όμως, η αξία των νέων πλοίων -και άρα η μεταπωλητική τους αξία- έχει αυξηθεί κατά 20% έως 30% σε μια σειρά κατηγοριών, όπως τα VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes. Κι αυτό, μόνο μέσα στο 2021.
Η χώρα μας, παράλληλα, διαθέτει τον ακριβότερο στόλο LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο), ο οποίος από τις αρχές του έτους έχει εκτιναχθεί κατά 2 δισ. δολάρια.
Σχεδόν διπλάσια είναι, τέλος, η αξία και του στόλου Bulker, ο οποίος υπολογίζεται πλέον σε 53 δισ. δολάρια (από 28 δισ. δολάρια στις αρχές του 2020).
Πρωτιά για την Κίνα
Στην πρώτη θέση της λίστας της VesselsValue αναρριχάται η Κίνα (από 2η προηγουμένως), η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο αξίας 191 δισ. Δολαρίων και η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων κοντέινερς.
Αυτό -από μόνο του- καταδεικνύει τη δυναμική του κινεζικού στόλου, καθώς αυτή την στιγμή τα εμπορευματοκιβώτια αποτελούν το Νο.1 assets του παγκόσμιου εμπορίου.
Δεν είναι τυχαίο ότι από τον Ιανουάριο του 2021 έως σήμερα, η Κίνα έχει παραγγείλει συνολικά 516 νέα πλοία κοντέινερ, σε μια προσπάθεια να καλύψει την εκρηκτική ζήτηση για μεταφορές αγαθών σε όλο τον κόσμο.
Στη δεύτερη θέση περιορίζεται (από 1η προηγουμένως), από την πλευρά της, η Ιαπωνία, η οποία με στόλο 187 δισ. δολαρίων, παραμένει μία από τις ηγέτιδες δυνάμεις της ναυτιλίας. Μέσα στο 2021, άλλωστε, η αξία του εκτοξεύθηκε κατά 70 δισ. δολάρια.
Η πρώτη 10άδα
Κίνα 191 δισ. δολάρια
Ιαπωνία 187 δισ. δολάρια
Ελλάδα 145,8 δισ. δολάρια
ΗΠΑ 96,3 δισ. δολάρια
Σιγκαπούρη 78,4 δισ. δολάρια
Γερμανία 76,7 δισ. δολάρια
Νότια Κορέα 58,2 δισ. δολάρια
Ην. Βασίλειο 54,5 δισ. δολάρια
Ταϊβάν 47,8 δισ. δολάρια
Νορβηγία 43,1 δισ. δολάρια
https://www.moneyreview.gr/business-and-finance/economy/57037/to-top-10-ton-ploioktitrion-choron-poy-vrisketai-i-ellada/
Κίνα 191 δισ. δολάρια
Ιαπωνία 187 δισ. δολάρια
Ελλάδα 145,8 δισ. δολάρια
ΗΠΑ 96,3 δισ. δολάρια
Σιγκαπούρη 78,4 δισ. δολάρια
Γερμανία 76,7 δισ. δολάρια
Νότια Κορέα 58,2 δισ. δολάρια
Ην. Βασίλειο 54,5 δισ. δολάρια
Ταϊβάν 47,8 δισ. δολάρια
Νορβηγία 43,1 δισ. δολάρια
https://www.moneyreview.gr/business-and-finance/economy/57037/to-top-10-ton-ploioktitrion-choron-poy-vrisketai-i-ellada/
23/11/2021