Πως διαμορφώνουν την Πολεμική Αεροπορία του 2030 τα νέα δεδομένα-Η Αχίλλειος πτέρνα της αντιβαλλιστικής άμυνας.


Πως διαμορφώνουν την Πολεμική Αεροπορία του 2030 τα νέα δεδομένα-Η Αχίλλειος πτέρνα της αντιβαλλιστικής άμυνας.

Στη μορφή της Πολεμικής Αεροπορίας της επόμενης δεκαετίας, το DR έχει αφιερώσει πολύ χρόνο και πολύ κόπο μέσα από συνεχή και αναλυτικά αφιερώματα (https://defencereview.gr/h-polemiki-aeroporia-toy-2027-allagi-i-pros/). Επανερχόμαστε στο ίδιο ζήτημα, από τη στιγμή που οι εξελίξεις της τελευταίας εβδομάδας του Ιουνίου μας επιτρέπουν να σχηματίσουμε μία ξεκάθαρη εικόνα πλέον, σχετικά με αυτό.

 (Φωτο: Air National Guard Photo by Staff Sgt. Ryan Mancuso)

Πρώτο και σημαντικότερο στοιχείο κατά την άποψή μας παραμένει το γεγονός ότι το πρόβλημα της πολυτυπίας εξακολουθεί να υφίσταται, αν και όχι στο μέγεθος και την έκταση που ίσχυε στο παρελθόν. Με βάση τα μέχρι τώρα ισχύοντα δεδομένα, πάμε σε δύο τύπους F-16, τα εκσυγχρονισμένα Viper και τα Block 50M. H τύχη των 32 Block 30 θα πρέπει να θεωρείται προδιαγεγραμμένη… Θα συνεχίσουν να αξιοποιούνται σε ρόλο αναχαίτισης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, οπότε και θα αποσυρθούν.

Είναι μάλλον άτοπο να πιστεύει κανείς ότι ενώ καθυστέρησε τόσο πολύ ο εκσυγχρονισμός των F-16 Block 50 και παράλληλα δεν έγινε καμία ενέργεια αποστολής LOR στις ΗΠΑ και κατασκευής πρωτοτύπου αναβάθμισης των Block 30 σε Block 50M, αυτή η διαδικασία θα γίνει τώρα ή στο μέλλον. Αν υπήρχε η βούληση να εκσυγχρονιστούν τα Βlock 30, θα εντάσσονταν στο ίδιο πρόγραμμα, αυτό των Viper μέσω επέκτασης, όπως και τα Block 50. Ελπίζουμε ότι οι εξελίξεις θα μας διαψεύσουν αν και οι πιθανότητες είναι σχεδόν μηδενικές.

Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με τα γηραιά F-4E AUP. Πιθανότατα θα αποσυρθούν αρκετά πριν από το 2027. Από τη στιγμή που με βάση τις ισχύουσες πληροφορίες οι παραδόσεις των πρώτων F-35A στην Πολεμική Αεροπορία θα γίνουν εντός του 2028 στις ΗΠΑ, θα πρέπει να θεωρείται εξαιρετικά πιθανή η έναρξη των εργασιών αναβάθμισης των εγκαταστάσεων των 338 και 339 Μοιρών της 117 Πτέρυγας Μάχης, προκειμένου να υποδεχθούν τα νέα μαχητικά, σε συνδυασμό με την αποστολή ιπταμένων και τεχνικών σε μονάδες της USAF για την εκπαίδευσή τους στο νέο τύπο.

(Φωτο: ΥΠΕΘΑ)

Οι εξοπλισμένες με γαλλικής κατασκευής μαχητικά Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας, θα παραμείνουν ώς έχουν, με βάση όλες τις ενδείξεις. Η προμήθεια 24 ή 20 ακόμη μαχητικών Rafale διαμόρφωσης F4 είναι μάλλον εξαιρετικά απίθανη ώς ενδεχόμενο μέχρι το τέλος της δεκαετίας (μόνο για τα F-35A θα καταβάλλονται 350 έως 400 εκατομμύρια δολάρια κατ΄ έτος…), για πολλούς λόγους. Με πρώτο και σημαντικότερο τον οικονομικό βεβαίως.

Το παράθυρο ευκαιρίας που παρουσιάστηκε και η Ελλάδα εκμεταλλεύτηκε με τη μορφή της άμεσης απόκτησης 12 μεταχειρισμένων F3R, οπωσδήποτε δεν υφίσταται στη διαμόρφωση F4. Οι αλλαγές και οι τροποποιήσεις που αυτή περιλαμβάνει, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν μπορούν να ενσωματωθούν σε μαχητικά Rafale F3R στανταρ, που ήδη χρησιμοποιεί η Γαλλική Αεροπορία και ενδέχεται να αποδεσμεύσει στο μέλλον προς πώληση. Άρα, το κόστος της συγκρότησης άλλης μίας Μοίρας Rafale θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο στο μέλλον.

Η λύση της αγοράς αριθμού μαχητικών Mirage 2000-9 από την Αεροπορία των ΗΑΕ (https://defencereview.gr/mirage-2000-9-from-united-arab-emirates-as-a-potential-fighter-for-hellenic-air-force/), συνεπώς παραμένει ικανοποιητική στο πλαίσιο μίας προσπάθειας (υποθετικής πάντα γιατί δεν φαίνεται να υπάρχει τέτοια πρόθεση από ελληνικής πλευράς προς το παρόν) ενεργοποίησης και τρίτης πολεμικής Μοίρας γαλλικών μαχητικών και όπλων.

Φυσικά δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι το συντομότερο δυνατόν, η Πολεμική Αεροπορία θα πρέπει κατ΄ ελάχιστο να αποφασίσει την ενσωμάτωση συστημάτων data link (LINK 16) στα Mirage 2000-5Mk.2, την αντικατάσταση των συστημάτων αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου ASPIS I και ΙΙ στο στόλο των εκσυγχρονισμένων F-16 και επιτέλους, την επανενεργοποίηση και αναβάθμιση των EMB-145AEW&C Erieye. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν με μέρος της δαπάνης που θα απαιτηθεί για την αγορά τριών μόλις MQ-9B ( https://defencereview.gr/mq-9b-seaguardian-einai-anagkaia-proteraiotita-ti-d/) που σχεδιάζεται να περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων προς έγκριση τη Δευτέρα 4 Ιουλίου.

Αντιπυραυλική/αντιβαλλιστική επιτήρηση και άμυνα με παράλληλη αντιμετώπιση της απειλής των περιφερόμενων πυρομαχικών

Επισημαίνεται στον σχολιασμό ότι ακόμα και με αυτή τη σύνθεση στο στόλο μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας, η ελληνική οικονομία δεν έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει άλλους τύπους μαχητικών, πέραν των F-16 και Mirage 2000. Σε μεγάλο βαθμό αυτό είναι αλήθεια. Θα φανεί δε με την ένταξη σε υπηρεσία του F-35A, αν και θέλουμε να πιστεύουμε ότι το πολύ μεγάλο κόστος υποστήριξής του θα μειωθεί σημαντικά στο μέλλον. Όχι μόνο επειδή για αυτό έχει δεσμευθεί ο κύριος ανάδοχος του προγράμματος JSF (LM), αλλά κυρίως γιατί ήδη το Lightning II έχει επιβληθεί από τις ΗΠΑ, ως παγκόσμιο-διασυμμαχικό μαχητικό.

Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο το DR εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι ακόμα και τώρα αξίζει η επένδυση στον εκσυγχρονισμό και των F-16 Block 30 σε Block 50M, αν μη τι άλλο. Και κάπου εδώ κάθε περαιτέρω ανάλυση σχετική με τα μαχητικά πρέπει να τερματιστεί… Γιατί η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται πολύ πίσω σε ότι έχει να κάνει με την αντιπυραυλική/αντιβαλλιστική άμυνα και την προστασία από επιθέσεις drones και περιφερόμενων πυρομαχικών. Με δεδομένη την εικόνα στην απέναντι όχθη του Αιγαίου, το να διαθέτει στόλο 200 μαχητικών και να μπορεί να τα αξιοποιεί καθημερινά σε ποσοστό 70% έως 75% τουλάχιστον, είναι ένα μόνο ζητούμενο.

(Φωτο: Πολεμική Αεροπορία)

Το να μπορεί να τα προστατεύσει αποτελεσματικά στο έδαφος, μαζί με τα πληρώματά τους, τους τεχνικούς και όλο το προσωπικό αλλά και τις εγκαταστάσεις και τις υποδομές που είναι αναγκαίες για την υποστήριξη και τη λειτουργία τους είναι το δεύτερο κρίσιμο ζητούμενο. Όσο και αν κάνουμε ότι δεν το καταλαβαίνουμε… Η κρισιμότητα αυτού του ζητήματος τέθηκε επανειλημμένα στον σχολιασμό από στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων με βαθιά γνώση του αντικειμένου (https://defencereview.gr/f-35a-adynati-i-agora-toyapo-tin-ellada-ka/#comment-5858153513), γεγονός που μας χαροποιεί και ενθαρρύνει τις προσπάθειές μας ιδιαίτερα.

Τα υπερπολύτιμα μαχητικά λοιπόν και το ακόμα πιο πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό που τα πετά και τα συντηρεί, μαζί με τα αεροδρόμια χρειάζονται “εχθές”, πολυεπίπεδη και πολυστρωματική προστασία από αέρος, την οποία μόνο σε μικρό ποσοστό έχουν. Σύγχρονα και αποτελεσματικά συστήματα επιτήρησης και έγκαιρης προειδοποίησης από επιθέσεις με βαλλιστικούς πυραύλους (Bora) και πυραύλους τύπου cruise (SOM) ασφαλώς δεν υπάρχουν, όπως δεν υπάρχουν και πυραυλικά συστήματα αντιβαλλιστικής προστασίας. Και όπως όλα δείχνουν ούτε πρόκειται να υπάρξουν…

Το ίδιο ισχύει και για ενδεχόμενες επιθέσεις από οπλισμένα drones και UAV, αλλά και περιφερόμενα πυρομαχικά. Η Ρωσική Αεροπορία χρειάστηκε να πάθει για να μάθει κατά την εμπλοκή της στις επιχειρήσεις στη Συρία, όταν αεροσκάφη της υπέστησαν ζημιές από επιθέσεις drones στην αεροπορική βάση Xμέϊμιμ. Συστήματα επιτήρησης και ανάσχεσης επιθέσεων από drones και περιφερόμενα πυρομαχικά ασφαλώς δεν υπάρχουν στα ελληνικά αεροδρόμια και στις εγκαταστάσεις των μεγάλων σχηματισμών του Ε.Σ. στη Θράκη και τα νησιά. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν δεκάδες εταιρείες στην Ελλάδα που θα μπορούσαν με πολύ χαμηλό κόστος να καλύψουν απόλυτα αυτή την ανάγκη!

Όπως αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς και ελπίζουμε να ισχύει το ίδιο και για την ελληνική πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, δεν υπάρχει πλέον χρόνος για χάσιμο. Ιδίως από τη στιγμή που εντός της χώρας μας υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν εισέλθει παράνομα και δυνητικά μπορούν να εξοπλιστούν και να δράσουν ανεξέλεγκτα, εκτελώντας εντολές της Άγκυρας…

Συνεπώς, η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και πολυστρωματικού δικτύου αεράμυνας όπως περιγράφεται στο αναλυτικότατο σχόλιο που παραθέτουμε εδώ (https://defencereview.gr/f-35-gia-ti-polemiki-aeroporia-pente-kris/#comment-5870229455), χωρίς να χρειάζεται να προσθέσουμε ούτε λέξη, είναι το άμεσο βήμα που οφείλει να κάνει όχι μόνο η Πολεμική Αεροπορία, αλλά και η ελληνική άμυνα συνολικά.

https://defencereview.gr/pos-diamorfonoyn-tin-polemiki-aeropo/

3/7/2022

          ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ           

 


1.

Νέα γενιά SAMP/T με πυραύλους ASTER 30 1NT… κατά τουρκικών βαλλιστικών.

Υπό ανάπτυξη το νέας γενιάς SAMP/T με πυραύλους ASTER 30 1NT – Το απόλυτο όπλο εναντίον των τουρκικών βαλλιστικών πυραύλων. Η είδηση έχει φυσικά ενδιαφέρον και για την ελληνική άμυνα από τη στιγμή που ο ASTER 30 1NT, περιλαμβάνεται μεταξύ των όπλων που προτείνονται για την κάλυψη της επιχειρησιακής ανάγκης της ΑΑ περιοχής για τις νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού.

Η αναφορά γίνεται στο αντιαεροπορικό-αντιπυραυλικό, γαλλοϊταλικό σύστημα SAMP/T, που πλέον αναβαθμίζεται μετά από κοινή απόφαση των κυβερνήσεων των δύο χωρών και την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας στις 19 Μαρτίου. Στο πρόγραμμα θα εμπλακούν οι MBDA France, MBDA Italy και Thales.

Η υπογραφή της συμφωνίας έγινε στα κεντρικά γραφεία της OCCAR (Organisation Conjointe de Coopération en matière d’Armement), έξω από το Παρίσι, παρουσία εκπροσώπων της Γαλλικής Αεροπορίας, του Ιταλικού Στρατού, της γαλλικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών (DGA) και της ιταλικής αντίστοιχης υπηρεσίας (SGD) και περιγράφει την ανάθεση του έργου στην γαλλοϊταλική κοινοπραξία EUROSAM.

Σημαντικότερες αναβαθμίσεις του SAMP/T NG είναι, πέρα από τον πύραυλο ASTER 30 Block 1NT, είναι ο νέος εκτοξευτής, το νέο περιστρεφόμενο ραντάρ ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA), αναβαθμισμένη έκδοση του ραντάρ Arabel της Thales και νέα μονάδα ελέγχου εξοπλισμένη με νέα συστήματα και λογισμικό.

Το SAMP/T μπορεί επίσης να συνεργαστεί με το ραντάρ έρευνας μεγάλης ακτίνας (300 έως 400 χιλιόμετρα) GM400 της Thales και θεωρείται ανώτερο του αμερικανικού Patriot, ακόμη και στη διαμόρφωση PAC III.

Υπενθυμίζεται ότι ο ASTER 30 είναι πύραυλος που αναπτύσσει ταχύτητα 4,5 μαχ σε χρόνο μόλις 2,5 δευτερολέπτων μετά την εκτόξευσή του με τη βοήθεια επιταχυντή (booster) και είναι εξαιρετικά ευέλικτος λόγω του συστήματος μεταβολής της διεύθυνσης ανύσματος ώσης που διαθέτει. Ο εγκλωβισμός του στόχου γίνεται από αισθητήρα ραντάρ ενεργού καθοδήγησης που λειτουργεί στη μπάντα (ζώνη συχνοτήτων) Ku (12-18 GHz).

Στον νέο ASTER 30 1 NT (New Technology), ο ενεργός αισθητήρας ραντάρ παλμικού ντόπλερ, έχει αντικατασταθεί από νεότερο που λειτουργεί στη μπάντα Ka. Αποτέλεσμα είναι ο εντοπισμός του στόχου από μεγαλύτερες αποστάσεις και η μεγαλύτερη ακρίβεια καθοδήγησης, εναντίον του.

Το σύστημα SAMP/T απαρτίζεται από τέσσερις εκτοξευτές, το ραντάρ Arabel της Thales με ενσωματωμένο σύστημα IFF (mode 4 και 5), όχημα ελέγχου και διοίκησης, καθώς και όχημα εξοπλισμένο με ηλεκτρογεννήτριες. Άλλα δύο οχήματα με την αναγκαία αναχορηγία πυραύλων και υδραυλικούς γερανούς για τη φόρτωσή τους στους εκτοξευτές.

Σε ό,τι αφορά στο ραντάρ Arabel, αξίζει να σημειωθεί ότι είναι από τα κορυφαία συστήματα του είδους. Πρόκειται για σύστημα AESA (κεραία 4.000 στοιχείων) που αξιοποιείται προσαρμοσμένο σε περιστρεφόμενη κατά 360 μοίρες βάση, με μέγιστο ρυθμό πλήρων περιστροφών ανά λεπτό. Το σύστημα λειτουργεί στη μπάντα Χ και το εύρος της γωνίας έρευνας στο οριζόντιο και το κατακόρυφο επίπεδο ανέρχεται στις 45 μοίρες.

Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα ή να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε νατοϊκό δίκτυο αεράμυνας. Έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης περισσότερων των 100 στόχων και εγκλωβισμού μέχρι 10 ταυτόχρονα.

Η Thales αναφέρει ότι το σύστημα SAMP-T έχει τη δυνατότητα καταστροφής βαλλιστικών πυραύλων με βεληνεκές της τάξης των 600 χιλιομέτρων. Στην ιταλική έκδοση του συστήματος, τα συγκροτήματα του φέρονται σε οχήματα Astra/Iveco, ενώ στη γαλλική σε οχήματα Renault-KERAX 8×8.

https://www.defence-point.gr/news/nea-genia-samp-t-me-pyrayloys-aster-30-1nt-kata-toyrkikon-vallistikon

2/5/2021

USMC_AAV-7A1_Amphibious_Assault_Armored_Vehicles


2.

AAVP-7, τα UAV τύπου MQ-9B Sea Guardian, Mirage 2000EGM/-BGM +2 προγράμματα σε λίγο στη Βουλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πέντε είναι τα προγράμματα που εισάγονται προς ενημέρωση στην Ειδική Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων, από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

>Η προμήθεια μέσω διακρατικής σύμβασης με τις ΗΠΑ (FMS) 76 αμφίβιων τεθωρακισμένων οχημάτων της οικογενείας AAVP-7 από τα αποθέματα του Σώματος των Πεζοναυτών των ΗΠΑ με κόστος 291 εκατ. ευρώ, διπλάσιο σχεδόν του κόστους που μέχρι τώρα αναφερόταν σε πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Τα οχήματα πρόκειται να εξοπλίσουν τα τρία τάγματα Πεζοναυτών της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών (32 ΤΑΞ ΠΝ) «ΜΟΡΑΒΑΣ» (ανά τάγμα 24 οχήματα, εκ των οποίων 21 μεταφοράς προσωπικού AAVP-7A1, δύο διοικητικά AAVC-7A1 και ένα περισυλλογής AAVR-7A1), το οργανικό Τάγμα Υποστήριξης (ΤΥΠ, ένα περισυλλογής AAVR-7A1) και τον Λόχο Στρατηγείου της Ταξιαρχίας (ΛΣ/32 ΤΑΞ ΠΝ, τρία διοικητικά AAVC-7A1).

Ας σημειωθεί εδώ ότι τα οχήματα της οικογενείας AAVP-7, από τις 16 Δεκεμβρίου 2021, κατόπιν απόφασης του Διοικητή του Σώματος των Πεζοναυτών των ΗΠΑ, έπαυσαν να χρησιμοποιούνται σε προγραμματισμένες επιχειρησιακές αναπτύξεις ή εκπαίδευση σε αμφίβια έφοδο κατά τη διάρκεια στρατιωτικών ασκήσεων.

Στην απόφαση επίσης αναφέρεται ότι τα οχήματα «θα επιστρέψουν στο νερό» εάν απαιτηθεί για την αντιμετώπιση κρίσης. Επίσης θα πρέπει να αναφερθεί ότι το Σώμα των Πεζοναυτών των ΗΠΑ έχει λάβει την απόφαση για τον παροπλισμό και την αντικατάσταση από το νέο, τροχοφόρο αμφίβιο όχημα μάχης ACV (Amphibious Combat Vehicle).

>Η τεχνικοεφοδιαστική υποστήριξη των μηχανών υποβρυχίων Τύπου 209 έναντι 21 εκατ. ευρώ (το σύστημα πρόωσης κάθε υποβρυχίου του τύπου αποτελείται από τέσσερις πετρελαιοκινητήρες).

>Η προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF: Identification Friend or Foe) Mode 5 για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού έναντι 53 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του ευρύτερου νατοϊκού προγράμματος αντικατάστασης των συστημάτων Mode 4.

>Η επιστροφή μέσω πώλησης στη Dassault Aviation, 18 μαχητικών Mirage 2000EGM/-BGM, 22 αεροκινητήρων, εξοπλισμού εδάφους και ανταλλακτικών που θα αποφέρουν στα κρατικά ταμεία έσοδα 117 εκατ. ευρώ. Η τιμή αυτή που φέρεται έχει επιτευχθεί μετά από διαπραγμάτευση της ελληνικής με τη γαλλική πλευρά είναι εξαιρετικά υψηλή, εάν αντιστοιχηθεί με αυτή της προμήθειας από την Ινδία 24 μαχητικών Mirage 2000 έναντι 27 εκατ. ευρώ. εκ των οποίων τα οχτώ (8) ήταν σε κατάσταση πτήσης και τα υπόλοιπα για την εξασφάλιση ανταλλακτικών.

>Η προμήθεια μέσω διακρατικής σύμβασης με τις ΗΠΑ (FMS) τριών μη επανδρωμένων αεροχημάτων MQ-9B Sea Guardian και δύο επίγειων σταθμών ελέγχου (GCS: Ground Control Station) έναντι 388 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες η προμήθεια δεν αφορά την οπλισμένη έκδοση.

Θα μπορούσε κανείς να παρατηρήσει, ότι τα δυο προγράμματα που αφορούν αμερικανικά προϊόντα, προωθούνται λίγες ημέρες προ της επίσημης επίσκεψης του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και εν συνεχεία του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 https://www.defence-point.gr/news/4-7-2022


MQ-9B SeaGuardian


    ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ-ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ   

''4 επίφοβοι μύθοι για έναν ελληνοτουρκικό πόλεμο.'' Χρήστος Κτενάς -ANAΛΥΣΗ (https://www.ptisidiastima.com/4-7-2022)

Η Τουρκία πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμαστική βολή του πυραύλου ATMACA στην έκδοση παράκτιας άμυνας.

Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης-ΑΝΑΛΥΣΗ: MQ-9B, ο “φύλακας-άγγελος” στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο (3/7/2022)

ΕΞΕΛΙΞΗ: Ερντογάν «θέλουμε τώρα αντιαεροπορικούς SAMP/T, το συζητήσαμε ήδη με Μακρόν και Ντράγκι» (www.ptisidiastima.com/5-7-2022)

ΑΠΟΨΗ: Οι Έλληνες Πεζοναύτες αλλάζουν «αιώνα» με τα AAV-7A1 RAM/RS, άλμα από το 1942 στο 2022(www.ptisidiastima.com/5-7-2022)