ΑΠΑΝΤΗΣΗ DSCA σε 180 ημέρες… Ποιος κοροϊδεύει ποιον κ. ΥΕΘΑ, με τα αεροφερόμενα όπλα F-16V/F-35.

 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ DSCA σε 180 ημέρες… Ποιος κοροϊδεύει ποιον κ. ΥΕΘΑ, με τα αεροφερόμενα όπλα F-16V/F-35.

Άοπλα F-35A και F-16V υπονομεύουν τη μαχητική ισχύ της Πολεμικής Αεροπορίας και την αποτροπή. Ο θανάσιμος κίνδυνος για την ελληνική εθνική ασφάλεια που δεν φαίνεται να μας απασχολεί – Οι εισαγωγικές αυτές προτάσεις, δεν περιέχουν την παραμικρή δόση υπερβολής ή κινδυνολογίας. Οι εξελίξεις αποκαλύπτουν, ότι τα δεδομένα πλέον κινούνται καθολικά σε βάρος της ελληνικής άμυνας στην περιοχή του Αιγαίου και της ανατολικής Μεσογείου. Η ελληνική πλευρά πανηγυρίζει για την εξασφάλιση της αποδέσμευσης του F-35A Lightning II από τις ΗΠΑ, χωρίς να έχει δώσει την παραμικρή εξήγηση για ποιους λόγους στην αδειοδότηση του State Department δεν περιλαμβάνονται αεροφερόμενα όπλα.

Αεροφερόμενα όπλα που μπορούν να αξιοποιηθούν από τα F-35A διαμόρφωσης TR3 (ή θα μελλοντικά από την έκδοση Block 4), όσο και από τα εκσυγχρονισμένα F-16V που παραδίδονται σταδιακά στις Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας. Η εξήγηση μπορεί να είναι είτε ότι η ελληνική πλευρά ΔΕΝ έχει ζητήσει επίσημα (μέσω κατάθεσης LOR στις αρμόδιες αμερικανικές κρατικές υπηρεσίες) την αποδέσμευση συγκεκριμένων όπλων προς αγορά, είτε ότι έχει όντως αποστείλει LOR (Letter of Request) που περιέχει αεροφερόμενα όπλα και η κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν έχει ακόμη απαντήσει με την αποστολή LOA (Letter of Offer & Acceptance).

Σε κάθε όμως περίπτωση, η ίδια η έλλειψη ενημέρωσης για το τι έχει πράξει η Ελλάδα, καταλήγει εξ ορισμού… “ύποπτη”. H DSCA στον επίσημο ιστοχώρο της αναφέρει ότι το μέγιστο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την επεξεργασία μίας LOR, είναι 150 ημέρες. Μετά την επεξεργασία και τη σύνταξή της (τεχνικά και οικονομικά στοιχεία…), μία LOA αποστέλλεται στο υπουργείο εξωτερικών (Department of State) των ΗΠΑ, ενώ άλλες 30 ημέρες απαιτούνται για την έγκριση του Κογκρέσου. Η σύνταξη και έγκριση μίας LOA επομένως, όσο περίπλοκη και αν είναι αυτή, δεν ξεπερνά τους έξι μήνες

Έχουν παρέλθει 18 ολόκληροι μήνες από το Ιούνιο του 2022, όταν η Ειδική Διαρκής Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων ενημερώθηκε σχετικά με την υλοποίηση προγραμμάτων εκσυγχρονισμού των F-16C/D Block 50, καθώς και αγοράς αεροφερόμενων πυραύλων AGM-84L HARPOON (αντιπλοϊκός) και αντι-ραντάρ AGM-88E AARGM. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με δημοσίευμα της 26ης Δεκεμβρίου του 2022, στο οποίο αναφερόταν ότι έχει αποσταλεί στις ΗΠΑ η περιβόητη LOR, όπου συμπεριλαμβανόταν το ελληνικό αίτημα όχι μόνο για HARPOON και AARGM αλλά και για AGM-158 JASSM! Δεν είναι αρκετό το χρονικό αυτό διάστημα για την αποστολή απάντησης από τις ΗΠΑ (LOA);

Ένα άλλο εύλογο ερώτημα που προκύπτει, είναι το γιατί η αποδέσμευση των F-35A, δεν συνδέθηκε με την αποδέσμευση κρίσιμων συστημάτων αποστολής και αεροφερόμενων όπλων για τα F-16V. Αν μη τι άλλο οι αριθμοί των όπλων που αποδεσμεύθηκαν για την Τουρκική Αεροπορία, αποκαλύπτουν, ότι αυτά θα καλύψουν ολόκληρο το στόλο των τουρκικών F-16, ανεξαρτήτως έκδοσης! Με άλλα λόγια, εφόσον η ελληνική πλευρά έχει ζητήσει επισήμως όπλα από τις ΗΠΑ και μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει απάντηση, για ποιόν ή ποιους λόγους ζήτησε F-35A χωρίς να επαναλάβει επίσημα και συνδυαστικά αίτημα τουλάχιστον για πυραύλους αέρος – αέρος μεγάλης ακτίνας, τύπου AIM-120D και αντιπλοϊκούς JSM μαζί με βόμβες SDB;

Θεώρησε μήπως ότι υπάρχουν τα περιθώρια αδειοδότησης του όπλου αυτού στο μέλλον; Για ποιόν ή ποιους λόγους δεν θεωρήθηκε αναγκαίος ο εξοπλισμός και των εκσυγχρονισμένων F-16V με τον μεγάλης ακτίνας AMRAAM; Ενώ η Ελλάδα αναμένει (;) απάντηση για την αδειοδότηση αγοράς ατρακτιδίων στοχοποίησης AAQ-33 SNIPER, πέρα από τους πυραύλους που προαναφέρθηκαν, προκειμένου να καταστεί ικανή η Πολεμική Αεροπορία να εκμεταλλευτεί το μεγάλο απόθεμα βομβών καθοδήγησης λέιζερ (LGB) που διαθέτει, υπενθυμίζεται ότι η Τουρκική Αεροπορία διαθέτει τέτοια ατρακτίδια από το… 2011! Η ΤΗΚ αποκτά επίσης ένα νέο και κρίσιμης επιχειρησιακής αξίας όπλο μέσω της πρόσφατης αδειοδότησης των ΗΠΑ για την αγορά νέων F-16V και τον εκσυγχρονισμό παλαιότερων εκδόσεων στο ίδιο επίπεδο. Πρόκειται για τον πύραυλο αντι-ραντάρ AGM-88E AARGM.

Πραγματική ισορροπία μεταξύ των δύο ανακοινώσεων της DSCA σχετικά με τις αποδεσμεύσεις μαχητικών, συστημάτων αποστολής και όπλων της 26ης Ιανουαρίου του 2024, σε Ελλάδα και Τουρκία θα υπήρχε πράγματι λοιπόν, αν στο κείμενο της ελληνικής αδειοδότησης αγοράς F-35A περιλαμβάνονταν τρία, τουλάχιστον όπλα όπλα. Ο μεγάλης ακτίνας πύραυλος αέρος – αέρος ΑΙΜ-120D AMRAAM, οι βόμβες SDB I/II και ο αντιπλοϊκός/εναντίον στόχων εδάφους JSM (Joint Strike Missile). Ο τελευταίος αντικαθιστά τον AGM-84L HARPOON. Με δεδομένο το ότι ο JSM έχει ήδη πιστοποιηθεί στο F-16 και στο F/A-18E/F Super Hornet, ενώ μπορεί να πλήξει με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 250 χιλιομέτρων στόχους επιφανείας και επίγειους, σε συνδυασμό με το ότι η Τουρκία έχει αναπτύξει και παράγει ήδη τον αντίστοιχο του HARPOON, τον Atmaca, δεν ενδιέφερε την ελληνική πλευρά η απόκτησή του για τα F-16V και F-35A;

Οι πρόσφατες εξελίξεις αποδεικνύουν ότι αν μη τι άλλο η Τουρκία “δεν παίζει” με τη μαχητική ισχύ των ενόπλων της δυνάμεων και δεν την… αποπλανούν οι πλατφόρμες. Τέθηκε από την ελληνική πλευρά ως προϋπόθεση αγοράς του F-35A η αποδέσμευση των παραπάνω κρίσιμων όπλων; Από που προκύπτει ότι μία πλατφόρμα, όσο προηγμένη και αν είναι τεχνολογικά, δεν χρειάζεται να αποδεσμεύεται και να παραγγέλνεται χωρίς τα όπλα που την καθιστούν θανατηφόρα; Πώς ακριβώς διασφαλίζονται και διαφυλάσσονται τα συμφέροντα ασφαλείας της Ελλάδας όταν μία τόσο ακριβή και προηγμένη ιπτάμενη πλατφόρμα όπως το F-35, δεν αποδεσμεύεται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ με τα όπλα της;

Τέλος, για την Πολεμική Αεροπορία τίθεται πλέον σοβαρό θέμα μείωσης οροφής μαχητικών και πολυτυπίας. Οι πρόσφατες εξελίξεις ισχυροποιούν σε πολύ μεγάλο βαθμό την ΤΗΚ έναντι της Πολεμικής Αεροπορίας, αφού η πρώτη θα βρεθεί με περισσότερα από 300 F-16 στη δύναμή της μέχρι το 2030, ενώ η δεύτερη θα χρειαστεί να αποσύρει 70 F-16C/D Block 30 και -50, μαζί με 20 περίπου F-4Ε AUP, με βάση τα μέχρι σήμερα ισχύοντα. Αριθμητικά επομένως η Πολεμική Αεροπορία, ακόμα και υπό την προϋπόθεση της ένταξης σε υπηρεσία 20 F-35A, θα υστερεί σημαντικά στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, διαθέτοντας περί τα 150 μαχητικά αεροσκάφη, τεσσάρων διαφορετικών τύπων (F-16V, F-35A, Rafale F3R και Mirage 2000-5Mk.2)!

 30/1/2024 

https://www.defence-point.gr/news/apantisi-dsca-se-180-imeres-poios-koroideyei-poion-k-yetha-me-ta-aeroferomena-opla-f-16v-f-35


  Οι εξελίξεις αποκαλύπτουν, ότι τα δεδομένα πλέον κινούνται καθολικά σε βάρος της ελληνικής άμυνας στην περιοχή του Αιγαίου και της ανατολικής Μεσογείου. Η ελληνική πλευρά πανηγυρίζει για την εξασφάλιση της αποδέσμευσης του F-35A Lightning II από τις ΗΠΑ, χωρίς να έχει δώσει την παραμικρή εξήγηση για ποιους λόγους στην αδειοδότηση του State Department δεν περιλαμβάνονται αεροφερόμενα όπλα.