Αεροπορία Στρατού: ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ… για την παλιά-καλή “FARA” επιθετικών ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ;

 TΕΡΑΣΤΙΑ η ΥΣΤΕΡΗΣΗ  στην  υιοθέτηση μη επανδρωμένων συστημάτων (ιπτάμενων και επιφανείας) από την πλευρά της ελληνικής άμυνας, παρά το χαμηλό κόστος ανάπτυξης και παραγωγής τους  και  παρά  τις  δυνατότητες  της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο συγκεκριμένο  τομέα, με συνέπεια τον ΘΑΝΑΣΙΜΟ  ΚΙΝΔΥΝΟ  σε θάλασσα και αέρα από την αντίστοιχη πολυετή και επιτυχή δραστηριοποίηση,  στα  πολεμικά  αυτά  μέσα, της τουρκικής  αμυντικής βιομηχανίας. Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ  ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ· ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΗΣ  ΤΑΣΗΣ  … 




 Αεροπορία Στρατού: ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ… για την παλιά-καλή “FARA” επιθετικών ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ;

Σηματοδοτεί η ματαίωση του προγράμματος FARA το τέλος του επιθετικού ελικοπτέρου; – Η προσέγγιση του DP στο ζήτημα της περαιτέρω εξέλιξης του εξειδικευμένου επιθετικού ελικοπτέρου, τόσο από τεχνολογικής όσο και από επιχειρησιακής πλευράς, έγινε εδώ και αρκετό καιρό με επίκεντρο το δυσθεώρητο πλέον κόστος. Με τις τιμές αγοράς νέας κατασκευής μονάδων AH-64E Guardian να έχουν εκτιναχθεί σε επίπεδα υψηλότερα ακόμη και σε σχέση με τα αντίστοιχα του 5ης γενιάς μαχητικού F-35A Lightning II, τέτοιες ιπτάμενες πλατφόρμες είναι πλέον απαγορευμένες για την πλειοψηφία των αεροπορικών δυνάμεων των Στρατών των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ. Υψηλό βέβαια είναι και το κόστος εκσυγχρονισμού παλιότερων εκδόσεων του AH-64…

Του Στέργιου Δ. Θεοφανίδη

Στο ζήτημα του υψηλού κόστους ήρθε να προστεθεί φυσικά τα τελευταία χρόνια, μέσω της εμπειρίας από τη χρήση του σε πολεμικά μέτωπα και η επιχειρησιακή διάσταση. Εξηγούμαστε… Οι Ρώσοι διέκοψαν οριστικά τις επιχειρήσεις επιθετικών ελικοπτέρων στη Συρία από τους πρώτους κιόλας μήνες της εμπλοκής τους εκεί το 2015. Το ίδιο έπραξαν και στην Ουκρανία. Μετά την αρχική φάση των επιχειρήσεων και αφού υπέστησαν σημαντικές απώλειες, περιόρισαν δραματικά τη χρήση επιθετικών ελικοπτέρων (κυρίως Ka-52 Alligator). Μία εξήγηση που επιχειρήθηκε να δοθεί στον περιορισμό (έως και τερματισμό) της επιχειρησιακής αξιοποίησης επιθετικών ελικοπτέρων από τη πλευρά των ρωσικών δυνάμεων, ήταν το ότι τα συστήματα αυτοπροστασίας που φέρουν δεν είναι αποτελεσματικά…

Όμως και από τη πλευρά των ΗΠΑ και των χωρών – μελών του ΝΑΤΟ που υποστηρίζουν μέσω της αποστολής στρατιωτικού υλικού και οικονομικής βοήθειας την Ουκρανία, ουδέποτε έγινε λόγος για την αποστολή και την εμπλοκή επιθετικών ελικοπτέρων στο πεδίο! Αυτό βέβαια δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι οι Δυτικοί δεν έχουν εμπιστοσύνη τόσο στις δυνατότητες των επιθετικών ελικοπτέρων που διατηρούν σε υπηρεσία (Apache, Guardian, Tiger), όσο και στα συστήματα αυτοπροστασίας που αυτά φέρουν. Απλά, η επιχειρησιακή εμπειρία που αποκτήθηκε από τα αρχικά μάλιστα στάδια των επιχειρήσεων, τους οδήγησε στο συμπέρασμα ότι δεν έχει κανένα πρακτικό νόημα η αξιοποίηση και φθορά στο πεδίο συστημάτων τόσο μεγάλου κόστους και τέτοιων δυνατοτήτων. Επίσης, το ρίσκο της απώλειας των πληρωμάτων τους ήταν και είναι κάτι που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη και έχει και τη μεγαλύτερη βαρύτητα…

Και δεν έχει κανένα πρακτικό νόημα από τη στιγμή που με συστήματα πολύ μικρότερου κόστους και χωρίς το ρίσκο της απώλειας ιπταμένων, η εκπαίδευση των οποίων έχει κοστίσει πολλά χρόνια και πολλά εκατομμύρια δολάρια, μπορεί να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα. Οι αλλαγές που συντελούνται καθημερινά στα πεδία των επιχειρήσεων της Ουκρανίας και οδήγησαν, παρά τις αντιδράσεις της βιομηχανίας, τους επιτελείς του Στρατού των ΗΠΑ σε ριζική αλλαγή των σχεδιασμών του για το μέλλον, περιγράφονται από τη φράση του στρατηγού James Rainey διοικητή της AFC (Army Future Command), της Διοίκησης Μελλοντικών Συστημάτων του US Army

Παρατίθεται αυτολεξεί, ως επιβεβαίωση της επιμονής του DP σε μία αντίστοιχη αλλαγή σχεδιασμών και στα ελληνικά επιτελεία, μέσω της μαζικής ένταξης σε υπηρεσία στις Ένοπλες Δυνάμεις μη επανδρωμένων συστημάτων: “Αισθητήρες και όπλα που προσαρμόζονται σε μία τεράστια γκάμα μη επανδρωμένων αεροχημάτων, σε συνδυασμό με αισθητήρες δορυφόρων σε χαμηλή περιγήινη τροχιά, βρίσκονται πλέον παντού, είναι εύκολα προσβάσιμα στο ελεύθερο εμπόριο και την παγκόσμια αγορά και προπαντός είναι φθηνά. Χαμηλού κόστους”.

Όταν μόνο το ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου ενός σύγχρονου επιθετικού ελικοπτέρου, απαρτιζόμενο από παρεμβολείς υπερύθρων (IR countermeasures), παρεμβολείς εκπομπών και συστήματα προειδοποίησης – παραπλάνησης επερχόμενων πυραύλων (MAWS – Missile Approach Warning Systems) κοστίζει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, είναι λογικό τη θέση των επιθετικών ελικοπτέρων/αναγνώρισης να πάρουν μη επανδρωμένα συστήματα, με όλα τα χαρακτηριστικά που προαναφέρθηκαν. Η σχέση κόστους – απόδοσης επομένως, σε συνδυασμό με την κατάργηση του ρίσκου απώλειας ιπταμένων, είναι οι καθοριστικοί παράγοντες της επικράτησης των μη επανδρωμένων αεροχημάτων (UAVs και Drones), έναντι των επιθετικών ελικοπτέρων και των οπλισμένων ελικοπτέρων αναγνώρισης (armed scout).

Η ματαίωση του προγράμματος FARA (στον οποίο διαγωνιζόμενα ήταν τα Raider X της Sikorsky και 360 Invictus της Bell σηματοδοτεί επομένως την ανακατεύθυνση κονδυλίων στο πρόγραμμα V-280, την αγορά πρόσθετων ελικοπτέρων UH-60M Black Hawk και τη χρηματοδότηση του προγράμματος CH-47F Block II Chinook, ενώ παράλληλα καλύπτει και τη μαζική παραγωγή UAV και Drones που θα καλύψουν και το ρόλο armed scout. Προς την κατεύθυνση αυτή μάλιστα αποφασίστηκε η απόσυρση και των μη επανδρωμένων RQ-7 Shadow και RQ-11 Raven και η αντικατάστασή τους από συστήματα νέας γενιάς που μεταξύ άλλων θα παρέχουν τη δυνατότητα να αξιοποιηθούν συνεργατικά με επανδρωμένες ιπτάμενες πλατφόρμες όπως το UH-60M, το CH-47F Block II και φυσικά το AH-64E Guardian.

Αυτά συνεπώς είναι τα νέα δεδομένα στα οποία προσαρμόζεται ταχύτατα η υπερδύναμη. Πολύ γρηγορότερα από όσο η Ελλάδα, αν και οι πληροφορίες καταγράφουν… ζωηρή συζήτηση και προβληματισμό στους κόλπους της Αεροπορίας Στρατού για το ζήτημα. Δεν -πρέπει να- χρειαζόμαστε τους Αμερικανούς, ή οποιουσδήποτε άλλους, για να μας δώσουν το στίγμα των εξελίξεων. Έχουμε, ως χώρα, εμπειρία δεκαετιών, προσαρμοσμένη στο θέατρο επιχειρήσεων που ορίζεται από την περιοχή, την κυριαρχία επί της οποίας καλούμαστε να υπερασπίσουμε. Έχουμε μάτια και βλέπουμε. Αν υπήρχε και λίγο μεγαλύτερη τόλμη στο να εκφέρονται ανοιχτά διαπιστώσεις και προβληματισμοί, θα είχαμε κάνει άλμα… Άρα, υφίσταται κι ένα θέμα γενικότερης νοοτροπίας της ελληνικής κοινωνίας, που δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστες τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Αυτά όλα σημειώνονται για να καταδείξουν την τεράστια υστέρηση στην υιοθέτηση μη επανδρωμένων συστημάτων (ιπτάμενων και επιφανείας) από την πλευρά της ελληνικής άμυνας, παρά το χαμηλό κόστος ανάπτυξης και παραγωγής τους και παρά τις δυνατότητες της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο συγκεκριμένο τομέα. Στην πραγματικότητα αυτή, έχουν γίνει κατ’ επανάληψη αναφορές και αναλύσεις από το DP, τη χρονική συγκυρία δραματικής μετεξέλιξης της απειλής και του θανάσιμου κινδύνου σε θάλασσα και αέρα από την αντίστοιχη πολυετή -άρα συνεπή- και επιτυχή δραστηριοποίηση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας.

Παρά το γεγονός αυτό η δυστοκία… έως άρνηση υιοθέτησης τέτοιων συστημάτων και μάλιστα με τη δυνατότητα να φέρουν όπλα, παραμένει το κύριο χαρακτηριστικό των ελληνικών ηγεσιών. στρατιωτικών και πολιτικών. Κι όταν προχωρούν, αυτό ακολουθεί την πεπατημένη, αυτή του πελάτη διεθνών προμηθευτών. Παρόλο που εντός της χώρας υπάρχουν πλήρεις δυνατότητες, όπως αποδείχθηκε εμφατικά κατά τη διάρκεια της περυσινής DEFEA. Εκεί παρουσιάστηκε σημαντικός αριθμός πολλά υποσχόμενων πλατφορμών του είδους. Ασχολήθηκε κανείς με στόχο την ανάπτυξη και μαζική παραγωγή καινοτόμων μη επανδρωμένων συστημάτων; Η άρνηση αυτή δεν μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται. Έχει προσλάβει διαστάσεις αυτοκτονικής τάσης πλέον…



23/2/2024


https://www.defence-point.gr/news/telos-epochis-gia-tin-palia-kali-quot-fara-quot-epithetikon-elikopteron



    ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ - ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ        


  Ελλάδα-Τουρκία:Ισχύς-Εξοπλισμοί

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024

2024-02-23.Γιάννης Νικήτας:'''Πτήση ΥΕΘΑ με F-16 Viper – Κανένα νέο όπλο για τα F-16 θα πάρουμε;''
https://defencereview.gr/ptisi-yetha-me-f-16-viper-kanena-neo-oplo-gia-ta-f-16/
                 ['' (...)  Γνωρίζοντας πως έχουμε «κουραστικοί» θα επαναλάβουμε προς τη πολιτική ηγεσία, ορισμένα κρίσιμα ζητήματα.
Πρώτον. Η επίσημη έγκριση των ΗΠΑ για αναφορικά με τη πρόσκτηση F-35, ελήφθη αλλά δίχως τη παραμικρή αναφορά σε νέα όπλα.
Δεύτερον. Εξακολουθούν να υφίστανται τεράστια και σοβαρά κενά στον οπλισμό των F-16 της ΠΑ. Είτε αυτά είναι εκσυγχρονισμένα F-16 Viper είτε παλαιότερες εκδόσεις. Ακόμη εξακολουθεί να μην έχει συμβασιοποιηθεί το πρόγραμμα των ισραηλινών όπλων κρούσης Spice & Rampage.
Άγνωστο παραμένει πότε θα εγκριθούν τα όπλα αμερικανικής προέλευσης για τα F-16 της ΠΑ.
Τρίτον. Αποτελεί ζήτημα ύψιστης σημασίας η απόκτηση νέων ατρακτιδίων για την αντικατάσταση των μουσειακών πλέον Lantirn.
Τέταρτον. Εκκρεμεί το ζήτημα αναβάθμισης των F-16 Block 50 ενώ ουδεμία μέριμνα υπάρχει για τα F-16 Block 30 τη στιγμή που έχουν περάσει δύο διαφορετικά προγράμματα δομικής αναβάθμισης (FALCON UP & FALCON STAR) και το προσδόκιμο ζωής τους εξακολουθεί να είναι σημαντικό.
Το βασικό επιχειρησιακό ζητούμενο παραμένει ο εμπλουτισμός των F-16 της ΠΑ με σύγχρονα όπλα κρούσης στόχων εδάφους και επιφανείας. Ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών από μόνος του ή η απόκτηση μαχητικών 5ης γενιάς από μόνος του εάν δεν συνοδεύεται από τα κατάλληλα όπλα δεν αρκεί ώστε να μεγιστοποιηθεί η ελληνική αποτροπή. Οι πλατφόρμες από μόνες τους δεν παράγουν ούτε διασφαλίζουν αποτροπή. Αντιθέτως οι πλατφόρμες που φέρουν τα κατάλληλα όπλα είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά και προσδίδουν στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις τα εχέγγυα για την αποτροπή.
Τέσσερα χρόνια μετά τη κρίση του 2020 το οπλοστάσιο των F-16 παραμένει στα ίδια επίπεδα.'' ]

2024-02-23.Στέργιος Δ. Θεοφανίδης:''Αεροπορία Στρατού: ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ… για την παλιά-καλή “FARA” επιθετικών ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ;'' https://www.defence-point.gr/news/telos-epochis-gia-tin-palia-kali-quot-fara-quot-epithetikon-elikopteron
               [ TΕΡΑΣΤΙΑ η ΥΣΤΕΡΗΣΗ  στην  υιοθέτηση μη επανδρωμένων συστημάτων (ιπτάμενων και επιφανείας) από την πλευρά της ελληνικής άμυνας, παρά το χαμηλό κόστος ανάπτυξης και παραγωγής τους  και  παρά  τις  δυνατότητες  της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο συγκεκριμένο  τομέα, με συνέπεια τον ΘΑΝΑΣΙΜΟ  ΚΙΝΔΥΝΟ  σε θάλασσα και αέρα από την αντίστοιχη πολυετή και επιτυχή δραστηριοποίηση,  στα  πολεμικά  αυτά  μέσα, της τουρκικής  αμυντικής βιομηχανίας. Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ  ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ. ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΗΣ  ΤΑΣΗΣ  …]

2024-02-23.Γιώργος Σιδέρης: '' “Ατζέντα 2030”, νέα δομή και νέα οπλικά συστήματα στις Ένοπλες Δυνάμεις.''
https://www.defence-point.gr/news/quot-atzenta-2030-quot-nea-domi-kai-nea-oplika-systimata-stis-enoples-dynameis?pop=2
https://hellasjournal.com/2024/02/i-atzenta-2020-2030-ta-nea-oplika-sistimata-alla-kirios-i-nea-apotelesmatiki-domi-ton-enoplon-dinameon-i-parangelies-ke-i-anamones/

2024-02-22.''Ελληνική Αεράμυνα και το μέλλον της, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής στο ESSI της Ευρώπης.''
https://www.defence-point.gr/news/elliniki-aeramyna-kai-to-mellon-tis-os-apotelesma-tis-symmetochis-sto-essi-tis-eyropis

2024-02-21.Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης:''Ελληνικά F-35A εναντίον τουρκικών Kaan, η επόμενη μέρα στο Αιγαίο.'' https://flight.com.gr/isozygio-machitikon-5is-genias-sto-aigaio-ellinika-f-35a-enantion-tourkikon-kaan/

2024-02-21.Χρήστος Γ. Κτενάς:''ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Τουρκία αναλαμβάνει τη ναυτική στήριξη της Σομαλίας για δέκα χρόνια!'' https://flight.com.gr/tourkia-nautiki-prostasia-ths-somalias/

2024-02-21.''Πολεμικό Ναυτικό: “Ευκαιρία ANZAC” με προϋποθέσεις και τα δυσάρεστα συμπεράσματα…''
https://www.defence-point.gr/news/polemiko-naytiko-quot-eykairia-anzac-quot-me-proypotheseis-kai-ta-dysaresta-symperasmata

2024-02-21.''Ν. Δένδιας: Χτίζουμε την Εθνική Άμυνα για τις προκλήσεις της νέας εποχής-τι είπε για βαθιές μεταρρυθμίσεις.'' https://flight.com.gr/n-dendias-we-are-building-the-national-defense-for-the-challenges-of-the-new-era-what-did-he-say-about-deep-reforms/
                  [ ΣΧΟΛΙΟ:  fga: ''Έχεις κουράσει. Όλο τα ίδια και τα ίδια. Όλο επιτροπές και στο τέλος παραγωγή έργου μηδέν. Αυτό ότι τα επιτελεία θα δίνουν τάχα προδιαγραφές θα φτιάχνουμε πρωτότυπο και άμα δεν μας βγει καλό θα το πετάμε στα σκουπίδια δείχνει το έργο που ονειρεύεσε. Το πυροβολικό σου χάνει κατά κράτος από το Τουρκικό. Έχεις 3000 βλήματα ανά σωλήνα? Τι θα γίνει με τα mlrs το ποιο πολύτιμο σου σύστημα? Το κατά πόσο τα νησιά έχουν άμυνα παίζετε. Παλαιός εξοπλισμός και ακατάλληλος. Πουλάς την γραμμή παραγωγής των οβίδων των 155χιλ. Την ώρα που δίνονται δισ. και υπάρχει τεράστια ζητήσει διεθνώς. Μας δουλεύεις? Στρατός δεν υπάρχει χωρίς τα ΕΑΣ. Με βάση τα λεγόμενα σου θα έπρεπε να είσαι ο πρώτος που θα ήταν κατά των ΦΟΥ35 αφού τα 4.5 δισ που χρειάζεται μια μοίρα 20 αεροσκαφών τρώνε όλα τα κονδύλια. Ακόμα και 12 να πάρεις πάλι θα δώσεις 3.5 δισ. Και δεν πρόκειται να παίξουν κανένα ρόλο σε κανένα πόλεμο. Όσο το ότι σχεδιάζουν τα επιτελεία αυτό είναι το καλύτερο ανέκδοτο. Είδα πως κάνανε τον διαγωνισμό για τις φρεγάτες. Τώρα για Φιλανδικά μοντέλα αλλά Ελληνικά, ξέρουμε τι μεγάλο ανέκδοτο είναι.'' ]

2024-02-20.Γιάννης Νικήτας:''Αποκλειστικό: Το κόστος και τα δεδομένα του προγράμματος εκσυγχρονισμού των ΑΣΕΠΕ για τη Πολεμική Αεροπορία-Σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις.''https://defencereview.gr/apokleistiko-to-kostos-kai-ta-dedomen/

2024-02-20.Χρήστος Γ. Κτενάς:''Τουρκία: Αναβάθμιση για ακόμη 4 υποβρύχια Type 209 – ανοίγει χαοτικά η “ψαλίδα” με την Ελλάδα.'' https://flight.com.gr/turkish-gur-subs-to-be-upgraded/

2024-02-20.''Τουρκικό Ναυτικό: Υπογράφηκε η σύμβαση αναβάθμισης μέσης ζωής των τεσσάρων υποβρυχίων κλάσης «Gur».'' https://defencereview.gr/toyrkiko-naytiko-ypografike-i-symvas/
                 [Η τουρκική STM ανακοίνωσε ότι ανέλαβε την αναβάθμιση των τεσσάρων υποβρυχίων κλάσης «Gur» (Type-209.1400) του Τουρκικού Ναυτικού. Η αναβάθμιση αφορά στην εγκατάσταση νέων συστημάτων πλοήγησης και επικοινωνιών καθώς και στην εγκατάσταση νέων μηχανικών μερών, όλα τουρκικής σχεδίασης και ανάπτυξης. Η σχετική σύμβαση υπογράφηκε στις 17 Φεβρουαρίου και αποτελεί επέκταση της σύμβασης αναβάθμισης των τεσσάρων υποβρυχίων κλάσης «Preveze», που βρίσκεται σε εξέλιξη. Η αναβάθμιση των «Gur» αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 το αργότερο. Τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης «Preveze» ναυπηγήθηκαν και παραδόθηκαν την περίοδο 1994-1999, ενώ η αναβάθμιση τους αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027. Τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης «Gur» ναυπηγήθηκαν και παραδόθηκαν στο Τουρκικό Ναυτικό την περίοδο 2003-2007.]

2024-02-20.Γεωργία Γαραντζιώτη :''Eπανεξετάζεται η αγορά των αμφίβιων AAV-7 - Ζητείται βελτιωμένη προσφορά απο τις ΗΠΑ.'' https://www.cnn.gr/politiki/story/406405/oxi-epaneksetazetai-i-agora-ton-amfivion-aav-7-apo-tis-ipa
 
2024-02-20.Γιώργος Σιδέρης:''Ελικόπτερα Black Hawk και AW-139 πρώτη προτεραιότητα για ΓΕΕΘΑ.''
https://www.defence-point.gr/news/elikoptera-black-hawk-kai-aw-139-proti-proteraiotita-gia-ti-geetha
https://hellasjournal.com/2024/02/black-hawk-ke-aw-139-prota-stin-stratiotiki-lista-amesis-anagkis-gia-tis-enoples-dinamis-oloklironete-i-nea-protereopiisi-me-ekplixis/

2024-02-19.''Η Roketsan ξεκίνησε την ανάπτυξη του νέου κατευθυνόμενου αντιαρματικού πυραύλου LOMTAS.''
https://defencereview.gr/i-roketsan-xekinise-tin-anaptyxi-toy-neoy-kat/
                  [Η τουρκική Roketsan ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε τις εργασίες ανάπτυξης του νέου κατευθυνόμενου αντιαρματικού πυραύλου μέσου βεληνεκούς LOMTAS. Ο πύραυλος θα έχει μέγιστο βεληνεκές άνω των 4 χιλιομέτρων. Η ανάπτυξη του LOMTAS θα βασιστεί στον πύραυλο OMTAS, ο οποίος ενσωματώνει υπέρυθρο ερευνητή και έχει μέγιστο βεληνεκές 4 χιλιόμετρα. Ο LOMTAS θα ενσωματώνει τον ερευνητή λέιζερ του κατευθυνόμενου πυρομαχικού MAM-L, και σύμφωνα με την Roketsan, θα έχει μικρότερο κόστος σε σχέση με τον OMTAS. Ο LOMTAS θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φορητό σύστημα, από Αντιαρματική Ομάδα, να ενσωματωθεί σε οχήματα και σε αεροπορικές πλατφόρμες, όπως ελικόπτερα και UAV.]

2024-02-19.Στέφανος Καραβίδας:''Πολεμική Αεροπορία: Η απόκτηση των F-35 και η «πλάνη του κυρίαρχου αφηγήματος».'' https://defencereview.gr/polemiki-aeroporia-i-apoktisi-ton-f-35-ka/

2024-02-19.Χρήστος Γ. Κτενάς: ''Το 1ο τουρκικό ραντάρ ενάεριας κυκλοφορίας μπήκε σε υπηρεσία.''
https://flight.com.gr/proto-tourkiko-radar-enaerias-kikloforias/
                  [Με την μεγάλη επένδυση που κάνει η τουρκική αμυντική βιομηχανία σε αισθητήρες κάθε τύπου, έχουμε πλέον και την εφαρμογή τους σε πολιτικές χρήσεις. Έτσι σύμφωνα με ανακοίνωση του Τούρκου υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Abdulkadir Uraloglu, μπήκε σε επίσημη υπηρεσία το πρώτο τοπικής κατασκευής, πολιτικό ραντάρ ενάεριας κυκλοφορίας, στο αεροδρόμιο του Gaziantep, στη νότια Τουρκία.
Το ραντάρ αναπτύχθηκε με την συνεργασία του ερευνητικού ινστιτούτου TUBITAK, και είναι διπλό, πρωτεύον και δευτερεύον, με εμβέλειες αντίστοιχα 110 χιλιόμετρα και 370. Το πρωτεύον ολοκλήρωσε τις δοκιμές του το 2022 και το δευτερεύον το 2023. Προσφέρει όλες τις λειτουργίες ενάεριας κυκλοφορίας και παρακολούθησης καιρού, και είναι συμβατό με τις προδιαγραφές του ICAO. Όπως προβλέπεται, ανάλογα συστήματα θα ενταχθούν στο τουρκικό εθνικό δίκτυο ενάεριας κυκλοφορίας, οπότε αυτό να εξυπηρετεί από εγχώρια τεχνολογία.]

2024-02-18.Σάβας Βλάσσης:  '' “Το άρμα έχει πεθάνει” (στον Ελληνικό Στρατό)''
https://doureios.com/to-arma-ehei-pethanei-ston-elliniko-strato/

2024-02-18.''Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης:''Πώληση F-16 στην Τουρκία: Και όμως υπάρχουν όροι.''
https://flight.com.gr/sale-of-f-16-to-turkey-and-yet-there-are-conditions/

2024-02-17.Γιώργος Σιδέρης:''Οι επάκτιες συστοιχίες, οι καθυστερήσεις στην προμήθεια πυραύλων Spike NLOS λόγω Γάζας και το σύγχρονο επιχειρησιακό πλάνο αποτροπής.''
https://hellasjournal.com/2024/02/i-epakties-sistichies-i-kathisterisis-stin-promithia-piravlon-spike-nlos-logo-gazas-ke-to-sigchrono-epichirisiako-plano-apotropis/

2024-02-17.Γιώργος Σιδέρης:''Πολεμική Αεροπορία: F-35, όπλα, Τουρκία και το δράμα των F-16 Block 50.''
https://www.defence-point.gr/news/polemiki-aeroporia-f-35-opla-toyrkia-kai-to-drama-ton-f-16-block-50
https://hellasjournal.com/2024/02/esiodoxia-stin-aeroporia-gia-ta-dora-ton-f-35-tin-ora-pou-i-tourkia-trechi-na-prolavi-tin-anavathmisi-tis-tuaf-ke-apeti-ta-dika-tis-viper/

2024-02-17.''ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Τουρκία παρουσίασε σχεδίαση αεροπλανοφόρου με εκτόπισμα 60.000 τόνων!''
https://flight.com.gr/exeliki-h-tourkia-edeixe-sxedio-carrier-60000-tonon/

2024-02-16.''Ιδιαίτερα επικίνδυνα για το Αιγαίο τα νέα drones των Τούρκων.''
https://www.newsauto.gr/news/idietera-epikindina-gia-to-egeo-ta-nea-drones-ton-tourkon/

2024-02-16.''Η Τουρκία εκτιμά ότι το πρόγραμμα των F-16 θα τεθεί σε ισχύ  τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο του 2024, δεν υπάρχουν  όροι στη χρήση των F-16 επιμένουν οι Τούρκοι.''  https://defencereview.gr/i-toyrkia-ektima-oti-to-programma-ton-f-16/

2024-02-16. ''Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης:
Τα MH-60R «Romeo»… την άλλη εβδομάδα.'' https://flight.com.gr/the-mh-60r-romeo-the-other-week/

                   ['' (...)των τριών πρώτων ελικοπτέρων πολλαπλών αποστολών από την παραγγελία για επτά MH-60R του Πολεμικού Ναυτικού(...) υπάρχουν ήδη τρία εκπαιδευμένα πληρώματα για τα «Romeo» που θα αναλάβουν να μετεκπαιδεύουν και άλλους Ιπταμένους του ΠΝ. '' ]

2024-02-16.''ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ιταλία αγοράζει AIM -120C8  AMRAAM και βόμβες SBD, όλοι “στοκάρουν” όπλα πλην Ελλάδος!'' https://flight.com.gr/%ce%b5%ce%ba%cf%84%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%bf-%ce%b7-%ce%b9%cf%84%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%b1%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%ac%ce%b6%ce%b5%ce%b9-aim-120c8-amraam-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b2%cf%8c%ce%bc/
                  [''(...) Το ενδιαφέρον είναι πως σχεδόν κάθε εβδομάδα, κάποια αεροπορία της Δύσης ανακοινώνεται πως αγοράζει προηγμένα όπλα αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους από τις ΗΠΑ ή άλλες χώρες, ενώ δεν έχουμε δει αντίστοιχη ειδοποίηση για τα ελληνικά F-16V ή τα μελλοντικά F-35A. Αντίθετα, η ΠΑ φαίνεται να παραμένει στοχοπροσηλωμένη σε άλλες “προτεραιότητες”, όπως για παράδειγμα η αγορά νέων ελικοπτέρων SAR τη στιγμή που για πολλά χρόνια τα Super Puma βρίσκονται σε ακινησία.'']

2024-02-15. Γιάννης Ρέκκας:''Όπλα made in USA: Πόσο κοστίζουν και είναι τελικά ακριβότερα από τα ευρωπαϊκά;'' https://flight.com.gr/missiles-made-in-usa-facts-and-myths-about-their-cost/

2024-02-15.Χρήστος Γ. Κτενάς: ''Ουκρανία: Θέλουμε συμμετοχή στο τουρκικό μαχητικό Kaan και θα το αγοράσουμε!'' https://flight.com.gr/oukrania-thelei-na-agorasei-kaan/

2024-02-15.'''Δένδιας: Ελλάδα και Τουρκία προσχωρούν στην νατοϊκή πρωτοβουλία  αεράμυνας European Sky Shield Initiative.'' https://flight.com.gr/dendias-ellada-kai-tourkia-prosxoroun-stin-european-sky-shield-initiative/
                 ['' Mία πρωτοβουλία της Γερμανίας για την αντιπυραυλική προστασία. (...) Στις Βρυξέλλες στις 13 Οκτωβρίου 2022, οι υπουργοί Άμυνας 14 κρατών-μελών του ΝΑΤΟ μαζί με τον ομόλογο τους της Φινλανδίας (τότε δεν ήταν ακόμη μέλος της συμμαχίας) υπέγραψαν επιστολή προθέσεων για την “Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Ασπίδας του Ουρανού” (European Sky Shield Initiative, ESSI). Με αιχμή του δόρατος τη Γερμανία, το σχέδιο επιχειρεί να ενώσει τα συγκεκριμένα ευρωπαϊκά κράτη σε κοινές προμήθειες, για τη δημιουργία ενός κοινού συστήματος αεροπορικής και αντιπυραυλικής άμυνας.Η πρωτοβουλία αυτή επιτρέπει να αποκτήσουν συμβατές, έτοιμες λύσεις (που υπάρχουν δηλαδή στην αγορά, και δεν θα δημιουργηθούν από το μηδέν) για ένα ενιαίο σύστημα αεράμυνας, ένας αποτελεσματικός δηλαδή τρόπος για την αμοιβαία ενίσχυση των αμυντικών τους δυνατοτήτων με γνώμονα το λογικό κόστος και την αξιόλογη απόδοση.(...) Εκεί λοιπόν -και ευτυχώς- σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες, θα ενταχθεί και η χώρα μας, με μια εντυπωσιακή πρωτοβουλία του ΥΠΕΘΑ και του ΓΕΕΘΑ. Ο λόγος είναι πως αν και θεωρητικά η χώρα μας διαθέτει ένα ίσχυρο δίκτυο αεράμυνας, στην πραγματικότητα σήμερα αν εξαιρέσουμε τους Patriot, όλα τα άλλα συστήματα χρήζουν αντικατάστασης, ακόμα και άμεσης.
Εκτοξευτής Crotale

Έτσι, με τους πυραύλους Hawk να βρίσκονται στο τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής, με τα SA-8B να έχουν ελάχιστη απόδοση (έως και μηδενική), με τα TOR-M1 & S-300 να “μένουν” λίαν συντόμως από υποστήριξη (κι ενώ ποτέ δεν εντάχθηκαν πλήρως στο σύστημα αεράμυνας), απομένουν στον Ελληνικό Στρατό μόνο τα μικρού βεληνεκούς συστήματα ASRAD-Hellas και οι φορητοί Stingers, για να προστατευθούν οι μονάδες του. Όσο για τα Crotale της ΠΑ και του ΠΝ, αυτά υποφέρουν σημαντικά από την έλλειψη ανταλλακτικών. Το θετικό είναι πάντως πως όλα τα παραπάνω διατηρούνται σε μια αξιοπρεπή κατάσταση, χάρη στα στελέχη των τριών Κλάδων και τις αγωνιώδεις τους προσπάθειες.

Η Γερμανία που πρωταγωνιστεί στην πρωτοβουλία ESSI και είναι συντονιστής της (καθώς έχει ξεκινήσει ένα τεράστιο πλάνο επανεξοπλισμού, για να ξεφύγει από το έως και άθλιο σημερινό της επίπεδο σε εξοπλισμούς και διαθεσιμότητες), έχει στο στόχαστρο πολλά και διαφορετικά συστήματα, με επικρατέστερα μάλλον τα IRIS-T, αλλά και κάποια ισραηλινά. Το αμερικανικό NASAMS δεν φαίνεται να συγκινεί τους Ευρωπαίους, ενώ αντίθετα, οι λύσεις της MBDA είναι “μέσα στο παιχνίδι” (δηλαδή τη γκάμα των ASTER 30 NG, MICA VL NG, CAMM-ER & ίσως CAMM-EER). O IRIS-T είναι βέβαια γερμανικός, αλλά ούτως ή άλλως, όποιος πύραυλος και να επιλεγεί από όλους όσους αναφέραμε, θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, συνεπώς δεν υπάρχει θέμα.
 #. Το σίγουρο είναι πως με τη συμμετοχή της στη συμφωνία η Ελλάδα θα μπορεί να επιτύχει τις καλύτερες δυνατές τιμές, καθώς θα αγοράσει διαπραγματευόμενη μαζί με άλλες 17 χώρες. Το ESSI  μάλιστα δεν προβλέπει την αγορά ενός μόνο όπλου/πυραύλου, αλλά και ποικιλία αλληλοσυμπληρούμενων τύπων. Αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει είναι πως θα έχουμε μια τιμή που οι κατασκευαστές θα την δώσουν για πολλούς πελάτες μαζί -ουσιαστικά όλο το ευρωπαϊκό σκέλος του ΝΑΤΟ- κι όχι για κάθε έναν ξεχωριστά (με ότι σημαίνει αυτό), ενώ προφανώς και θα υπάρξει εμπλοκή της υπηρεσίας προμηθειών της συμμαχίας (NSPA). #.
Μετά λοιπόν τις πρόσφατες κινήσεις εξοπλισμών, τη μείωση της πολυτυπίας, τη σωστή συντήρηση των οπλικών μας επενδύσεων, η Ελλάδα δείχνει να συμπορεύεται με πολλές άλλες χώρες για την επίτευξη βέλτιστων τιμών. H αίτηση απεστάλη από τον ΥΕΘΑ την περασμένη εβδομάδα και η επίσημη υποδοχή της χώρας μας στο ESSI θα γίνει τον Ιούνιο. '' ΣΧΕΤΙΚΑ: 2023-04-08.''ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Ελλάδα μπαίνει στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία αεράμυνας “European Sky Shield Initiative”. '' https://flight.com.gr/greece-to-participate-in-european-sky-shield-initiative/ ]
    
2024-02-13.Σταύρος Ιωαννίδης: ''P-3 Orion: Σήριαλ χωρίς ορατό τέλος ο… πολυετής εκσυγχρονισμός;''
(1) https://www.defence-point.gr/news/p-3-orion-sirial-choris-orato-telos-o-polyetis-eksygchronismos
(2) https://www.kathimerini.gr/politics/562879705/anavathmisi-r-3-provlimatismos-gia-tis-dokimes-toy-aeroskafoys/

2024-02-13.Στέργιος Δ. Θεοφανίδης:''Αεροπορία Στρατού: Τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η ακύρωση του FARA και των UH-60V σε ΗΠΑ και US Army.''  https://www.defence-point.gr/news/aeroporia-stratoy-ta-nea-dedomena-poy-dimioyrgei-i-akyrosi-toy-fara-kai-ton-uh-60v-se-ipa-kai-us-army

2024-02-13.Γεώργιος Παπαγεωργίου:''Αζερμπαϊτζάν: «Αποκαλυπτήρια» για τα τουρκικά Akinci.'' https://flight.com.gr/azerbaijan-apokaliptiria-gia-ta-mi-epandromena-akinci/

2024-02-12.Χρήστος Γ. Κτενάς:''Ο Τουρκικός Στρατός παραλαμβάνει τα -εκ νέου- εκσυγχρονισμένα άρματα M60T.''  https://flight.com.gr/turkish-army-gets-renewed-m60t/

2024-02-09. ''Pars Alpha: το νέο τουρκικό ΤΟΜΠ από την FNSS.'' https://flight.com.gr/pars-alpha-the-new-turkish-afv-by-fnss/

2024-02-08.Σάββας Βλάσσης:''Το πρόβλημα με τα Mirage.''
https://doureios.com/to-provlima-me-ta-mirage/

2024-02-08.Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης:''MH-60R: Αυτά είναι τα υπερσύγχρονα ελικόπτερα πολλαπλών ρόλων «Romeo» του ΠΝ.'' (1) https://flight.com.gr/mh-60r-what-are-the-state-of-the-art-multi-role-romeo-helicopters-of-the-pn/ (2) https://navaldefence.gr/mh-60r-romeo-the-origins-of-the-navys-state-of-the-art-multi-role-helicopters/

2024-02-08.Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης:''Πολεμική Αεροπορία: ένα βήμα πλησιέστερα σε απόκτηση C-130J-30 Super Hercules.'' https://flight.com.gr/air-force-one-step-closer-to-acquiring-c-130j-30/

2024-02-08. Παντιάς Ηλιάδης: ''Εδραιώνεται χωρίς ελληνική αντίδραση η Τουρκία στην Λιβύη.'' https://slpress.gr/ethnika/edraionetai-xoris-elliniki-antidrasi-i-tourkia-stin-livii/

2024-02-08.''Οι Τούρκοι αγόρασαν τη φινλανδική χαλυβουργία και φτιάχνουν Altay & Υ/Β.''https://www.defence-point.gr/news/oi-toyrkoi-agorasan-ti-finlandiki-chalyvoyrgia-kai-ftiachnoyn-altay-amp-y-v

2024-02-07.''Τελείωσαν οι πτητικές δοκιμές 3 MH-60R του Πολεμικού Ναυτικού – σε λίγο στην Ελλάδα.''
https://flight.com.gr/three-mh60r-greek-navy-ready-for-delivery/

2024-02-07.Γεώργιος Παπαγεωργίου: ''Το 2028 σε υπηρεσία τα τουρκικά αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου.''
https://flight.com.gr/to-2028-se-ipiresia-ta-tourkika-aeroskafi-ilektronikou-polemou/

2024-02-07.Γεώργιος Παπαγεωργίου: ''Τουρκικό μη επανδρωμένο σκάφος ULAQ με πυραύλους Cakir – νέα απειλή μεγάλης εμβέλειας.'' https://flight.com.gr/ulaq-oplismeno-me-cakir/
                [ Το τουρκικό ναυπηγείο Ares παρουσίασε μια νέα διαμόρφωση του μη επανδρωμένου σκάφους επιφανείας ULAQ στην έκθεση World Defense Show 2024, που γίνεται στη Σαουδική Αραβία, με το σκάφος να είναι πλέον φορτωμένο με τέσσερις πυραύλους cruise Cakir. #.Άλλες διαμορφώσεις του ULAQ αφορούν τη συλλογή πληροφοριών, τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, τις ασύμμετρες επιθέσεις με φορτίο ρουκετών, αντιαρματικών πυραύλων και πολυβόλων, όπως και την προστασία στρατηγικών υποδομών. #. Ο Cakir αναπτύχθηκε από την τουρκική Roketsan, για να καλύψει την απαίτηση για ένα ευέλικτο βλήμα αέρος-εδάφους/επιφανείας για τακτική χρήση από μαχητικά, αεροσκάφη ναυτικών επιχειρήσεων, μη επανδρωμένα αεροχήματα, ελικόπτερα, επίγειους εκτοξευτές, πολεμικά πλοία και μη επανδρωμένα ναυτικά συστήματα. Φέρεται να έχει εμβέλεια που υπερβαίνει τα 150 χιλιόμετρα και αναφέρεται ότι έχει σχεδιαστεί με τη φιλοσοφία επιχειρήσεων «σμήνους» (Swarm Concept), δηλαδή τη συνεργατική και συντονισμένη εμπλοκή στόχων που επιτυγχάνεται από χαμηλού κόστους μικρά και ευέλικτα όπλα, τα οποία βάλλονται σε μεγάλους αριθμούς ώστε να υπερκεράσουν την άμυνα ενός ισχυρού στόχου.  #. Προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις: Cakir CR για χερσαίους στόχους, Cakir AS για πλοία επιφανείας, Cakir LIR με αισθητήρα που προσδίδει ικανότητα αποκάλυψης/ιχνηλάτησης εκπομπής ραντάρ ή παρεμβολέα για χρήση σε καταστολή αεράμυνας και Cakir SW με αισθητήρα Swarm, για την οποία δεν υπάρχουν ακόμη άλλες πληροφορίες. #.Για τον οπλισμό του ULAQ με αντιπλοϊκούς πυραύλους είχαμε και εμείς γράψει από το 2022, καθώς τότε είχε εμφανιστεί σχετική μακέτα φόρτωσης του, με τους ακόμη βαρύτερους Atmaca, οι οποίοι θα γίνουν ο στάνταρ πύραυλος επιφανείας-επιφανείας του Τουρκικού Ναυτικού. Η επιλογή του μικρότερου Cakir δεν απλοποιεί την απειλή βέβαια, καθώς σκάφη τόσο μικρά, μη επανδρωμένα, με μεγάλη ακτίνα δράσης εκατοντάδων μιλίων, υψηλής ταχύτητας και χαμηλού προφίλ, και τώρα με ικανότητα καταστροφής ισχυρών πολεμικών πλοίων (με ομοβροντιά 4 πυραύλων) είναι απίστευτα επικίνδυνη εξέλιξη. #.Αν συνυπολογίσουμε και το σχετικά χαμηλό κόστος της όλης κατασκευής, με το σκάφος ULAQ και τους 4 πυραύλους, η ασύμμετρη απειλή αυξάνεται, ενώ απαιτείται κάθε μεγάλο πολεμικό σκάφος να αναπτύσσει πολυστρωματική αεράμυνα και άμυνα επιφανείας για να αντιμετωπίσει τέτοια σκάφη, πόσο μάλλον ομάδες από αυτά που θα συνεργάζονται.]  

2024-02-07.''Μην τυχόν κι χαλάσουμε τη Νιρβάνα για ένα τουρκικό USV με 40 αντιπλοϊκούς…''
https://www.defence-point.gr/news/min-tychon-ki-chalasoyme-ti-nirvana-gia-ena-toyrkiko-usv-me-40-antiploikoys

2024-02-06. ''Ελληνογαλλική συνεργασία στην πράξη: Ελληνικό drone της Altus με (αντιαρματικό)πύραυλο AKERON MP της MBDA''  https://flight.com.gr/altus-drone-akerop-mp-mbda/
                [Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν σήμερα η γαλλική εταιρεία MBDA και η ελληνική Altus για ένα καινοτομικό συνδυασμό τεχνολογιών, που μπορεί -επιτέλους- να δώσει περιεχόμενο σε κοινά ελληνογαλλικά αμυντικά πρότζεκτ και μάλιστα ιδιωτικής πρωτοβουλίας.Συγκεκριμένα θα συνδυαστεί το βαρύ οκτακόπτερο Atlas 8 Heavylifter της Altus, με μεταφορική ικανότητα 40 κιλών, με τον αντιαρματικό πύραυλο Akeron MP της MBDA, ενώ τα οπτικά συστήματα θα τα παρέχει η επίσης ελληνική Miltech! To Atlas 8 μπορεί να φέρει ακόμη είτε ελαφρές ρουκέτες, κατευθυνόμενες ή μη, είτε βλήματα όλμου για άφεσή τους ως βόμβες ελεύθερης πτώσης, και είχε παρουσιαστεί στην έκθεση Defea πέρυσι. Το γαλλικό ενδιαφέρον είχε διαφανεί, καθώς στελέχη της MBDA παρακολούθησαν αργότερα και δοκιμή του Atlas στο Πεδίο Βολής Κρήτης.Η εκδήλωση για την ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε στην γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα, δείχνοντας πως το Παρίσι θέλει να προωθήσει και να στηρίξει ανάλογες συνεργασίες.Εφόσον ο συνδυασμός των συστημάτων αποδώσει -κάτι που θεωρούμε σίγουρο μιας και οι τεχνολογίες είναι ήδη δοκιμασμένες- θα έχουμε ένα οπλισμένο drone με πολύ αξιόλογες ικανότητες στο πεδίο, καθώς ο Akeron MP έχει εμβέλεια έως 5 χιλιόμετρα, πιθανώς και περισσότερα εφόσον θα εκτοξεύεται από ύψος, ενώ αποτελεί ιδιαίτερα σύγχρονο όπλο με ικανότητα διάτρησης έως και 1.000 χιλιοστών θωράκισης κατά RHA. Ταυτόχρονα το Atlas σε αυτό τον επιθετικό ρόλο θα μπορεί να ενταχθεί στις ελληνικές (αλλά και σε ξένες) Ένοπλες Δυνάμεις, διαθέτοντας μεγάλη γκάμα οπλισμού, κατευθυνόμενη ή μη.]

2024-02-06. Μ. Ιγνατίου: ''Οι δηλώσεις του Χακάν Φιντάν θα αφυπνίσουν την εν ευτυχία Αθήνα;''
https://hellasjournal.com/2024/02/i-dilosis-tou-fintan-prepi-na-afipnisoun-tin-athina-ine-akrea-epikindinos-stin-politiki-ke-ti-diplomatia-to-epithimito-ine-apla-afto-mia-epithimia-video/

2024-02-06. Nick Childs:''UAV-UCAV και ο κατά θάλασσα πόλεμος… τουρκική πρωτοπορία;''
https://www.defence-point.gr/news/uav-ucav-kai-o-kata-thalassa-polemos-toyrkiki-protoporia
https://www.capital.gr/iiss-org/3767817/mia-nea-epoxi-gia-ta-uav-sti-thalassa/

2024-02-06. ''ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι έξι από τις εφτά ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΕΣ προτεραιότητες… του Νίκου Δένδια.''
https://www.defence-point.gr/news/apokleistiko-oi-exi-apo-tis-efta-exoplistikes-proteraiotites-toy-nikoy-dendia

2024-02-05.''Υπουργείο Εθνικής Άμυνας: Έχει παραληφθεί το σύνολο των 40 Marder-1A3 από τη Γερμανία.''
https://defencereview.gr/ypoyrgeio-ethnikis-amynas-echei-parali/

2024-02-05.Χρήστος Κόφφας:''Πολεμικό Ναυτικό: Σε εξέλιξη οι εργασίες επισκευής των περιπολικών Island.''
https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-se-exelixi-oi-ergasi/
              [ Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες επισκευής των περιπολικών σκαφών της κλάσης ISLAND, τα οποία αποκτήθηκαν από το Πολεμικό Ναυτικό. Συνολικά παρελήφθησαν τέσσερα σκάφη της κλάσης ISLAND, έναντι τιμήματος 43 εκατομμυρίων ευρώ. Τα σκάφη αποκτήθηκαν στη κατάσταση “as is where is” από το Αμερικανικό Ναυτικό και πλήρως απογυμνωμένα από πλευράς ηλεκτρονικού εξοπλισμού. Κατά τη παρούσα φάση τα σκάφη της κλάσης ISLAND βρίσκονται στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας και εκτελούν σωρεία εργασιών μηχανολογικής και ηλεκτρολογικής φύσεως προκειμένου να καταστούν αξιόπλοα.Παράλληλα, από πλευράς Πολεμικού Ναυτικού έχει προγραμματιστεί επιπλέον οικονομική δαπάνη για την εγκατάσταση σύγχρονων ηλεκτρονικών και επικοινωνιακών μέσων καθώς και οπλικών συστημάτων.(...)    ΣΧΟΛΙΑ:  #  Σε δικη μας χρήση αυτό θα μπορουσε να φέρει καποιο RWS με πυροβολο 30mm airburst καθως και Spike NLOS. To πιθανοτερο βεβαια ειναι οτι θα φερει κανα 12αρι και παρα πολυ ειναι. #    Ένας εισαγγελέας δεν υπάρχει;    Για ποιο λόγο φορτωθήκαμε τα αρχαία κουφάρια προς 11εκ το ένα και τελείως γυμνά ενώ 14εκ το ένα στοιχίζουν τα υπερσύγχρονα CNV P355GR τα οποία βέβαια μας στοίχησαν 1,5 εκ το ένα μετά τις επιδοτήσεις της ΕΕ: https://www.navalanalyses.com/2020/10/cnv-p355gr-new-coastal-patrol-vessels.html #.Είμαι περίεργος για το ποιο θα είναι το συνολικό κόστος απόκτησης αυτών των πλοίων !!!Θα τολμήσουν να δημοσιεύσουν τα νούμερα ? Θα τολμήσει να ρωτήσει κανένας δημοσιογράφος τoν Δένδια? Και εγώ γράφω πως ΔΕΝ πρέπει να μην κοιτάξουμε τα FREENTOM αλλα όχι και να μας πασάρουν ότι και όσο γουστάρουν.Ειδικά 43 mil euros για τα για πλοία σε αυτή τη κατάσταση μάλλον δεν στέκει.Ας δούμε τα κόστη καινούργιων σκαφών για το Λιμενικό!! Και βεβαια το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί το Ναυτικό αναλαμβάνει τέτοιου είδους αποστολές και δεν τις αφήνει στο Λιμενικό όπου μπορεί να βρεθεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.Και μετά μου γκρινιάζουν οι ένστολοι πως δεν έχουν χρήματα προσωπικό και μέσα!! (...)  ]

2024-02-04.Στέφανος Καραβίδας: ''Το ελληνοτουρκικό ισοζύγιο αεροπορικής ισχύος το 2030.''  https://defencereview.gr/air-power-hellenic-air-force-vs-turkish-air-force/

2024-02-04.Χρήστος Γ. Κτενάς:''Τουρκία: Σε μαζική παραγωγή σειρά πυραύλων, από βαλλιστικούς Tayfun έως αντιαεροπορικούς και αντιαρματικούς.'' https://flight.com.gr/tourkia-mazikh-paragori-tayfun-trg230-karaok-sungur/