ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ: Mirage 2000-5 Mk.2 & F-16C/-D Block 30: Πρόβλημα ΔΕΝ είναι μόνο το ηθικό στις μονάδες.

F-16 Block 30

ΠΑ: Mirage 2000-5 Mk.2 και F-16C/-D Block 30: Πρόβλημα ΔΕΝ είναι μόνο το ηθικό στις μονάδες.

Οι επαναλαμβανόμενες κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα εξαγγελίες του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νικόλαου Δένδια περί πώλησης των 24 μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000-5 Mk. 2 και των 32 μαχητικών αεροσκαφών F-16C/-D Block 30 της Πολεμικής Αεροπορίας, έχουν αρνητικές συνέπειες όχι μόνο στο ηθικό των ιπταμένων, των τεχνικών και γενικά του προσωπικού που τα υποστηρίζουν, αλλά και σε πολλά άλλα επίπεδα.

Σύμφωνα με πηγές που έχουν βαθεία γνώση των διαδικασιών και της καθημερινότητας της Πολεμικής Αεροπορίας, η ανακοίνωση της πρόθεσης πώλησης των Mirage 2000-5 Mk.2 και των F-16C/-D Block 30 από τα υπουργικά χείλη, στην πράξη, έχει ως άμεση συνέπεια την παύση – αναστολή οποιουδήποτε μεσο-μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και επενδύσεων για τους συγκεκριμένους τύπους μαχητικών.

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) πληροφορούμενο την πρόθεση του πολιτικού προϊστάμενου και έχοντας ούτως ή άλλως περιορισμένους οικονομικούς πόρους στη διάθεση του, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι πρόκειται να «παγώσει» οποιαδήποτε επισκευή ή προμήθεια υλικών που υπερβαίνει κάποιο κόστος, πέραν των απλών καθημερινών / τετριμμένων και χαμηλού κόστους. Για παράδειγμα στην περίπτωση των Mirage 2000-5 Mk. 2 πόσο πιθανή θα πρέπει να θεωρηθεί η αποστολή στη Γαλλία για επισκευή κάποιου μείζονος υποσυγκροτήματος, το οποίο παλαιότερα ίσως υποστηριζόταν από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) αλλά πλέον, λόγω των γνωστών προβλημάτων της εταιρίας, έχει απωλεσθεί η εγχώρια δυνατότητα;

Διότι δεν είναι μόνο ο κινητήρας του αεροσκάφους που απαιτεί εργοστασιακή συντήρηση/γενική επισκευή (overhaul), αλλά και οι διάφοροι σερβομηχανισμοί, ο εκκινητήρας (starter), οι γεννήτριες, το εκτινασσόμενο κάθισμα, τα σκέλη προσγείωσης, κ.λπ. Τι θα γίνει με το πρόγραμμα των κατευθυνόμενων βλημάτων αέρος – αέρος MICA EM/IR που έπρεπε να επαναπιστοποιηθούν (τόσο για τα Rafale όσο και για τα Mirage 2000-5 Mk. 2);

Εννοείται ότι παραπλήσια ερωτήματα ισχύουν και για την περίπτωση των 32 F-16C/-D Block 30 της 330 Μοίρας της 111 Πτέρυγας Μάχης, στην αεροπορική βάση της Νέας Αγχιάλου. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα θα πρέπει να προστεθεί και η σοβαρή διαταραχή του εκπαιδευτικού προγράμματος των νέων ανθυποσμηναγών καθώς τα Block 30 αποτελούν σημαντικό τμήμα της επί τω έργω εκπαίδευσης τους.

Όμως τα ανωτέρω δεν αποτελούν πάρα μόνο μέρος του προβλήματος. Με τις δηλώσεις του (τις οποίες μάλιστα επανέλαβε), ο υπουργός Εθνικής Άμυνας «διέγραψε» με συνοπτικές διαδικασίες το 30% του στόλου των μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας καταδικάζοντας 56 μαχητικά (τα F-4E PI 2000 δεν συμπεριλαμβάνονται στους υπολογισμούς καθώς με σχεδόν πέντε δεκαετίες σε υπηρεσία, η σχεδίαση έχει εξαντλήσει τα όρια της).

Ειδικά στην περίπτωση των Mirage 2000-5 Mk.2, οι συνέπειες είναι πραγματικά τραγικές. Αφενός τα συγκεκριμένα μαχητικά μαζί με τα Rafale F3R είναι τα μόνα πλήρως επιχειρησιακά σύμφωνα με τα νατοϊκά πρότυπα καθώς είναι εξοπλισμένα με πλήρως λειτουργικό ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας / ηλεκτρονικού πολέμου. Δυστυχώς το ίδιο δεν ισχύει στην περίπτωση μαχητικών άλλων τύπων.

Αφετέρου, μετά μια δεκαετία «μνημονιακής» απραξίας και μερικά χρόνια εργώδους προσπάθειας για την επαναφορά τους σε πλήρη ενέργεια, δεν καταδικάζονται μόνο τα μαχητικά αλλά και όλη η σχετική με αυτά επένδυση: δεκάδες συνεργεία στη Μοίρα Συντήρησης Βάσης (ΜΣΒ) της 114 Πτέρυγας Μάχης από όπου επιχειρεί η 331 Μοίρα Παντός Καιρού «ΘΗΣΕΑΣ» που τα αξιοποιεί επιχειρησιακά, οι δυνατότητες εργοστασιακής συντήρησης στην ΕΑΒ, οι δυνατότητες συντήρησης – υποστήριξης του ολοκληρωμένου συστήματος αυτοπροστασίας ICMS Mk. 3 από το Εργοστάσιο Τηλεπικοινωνιακών και Ηλεκτρονικών Μέσων (ΕΤΗΜ) της Πολεμικής Αεροπορίας, συν η εκπαίδευση και η εμπειρία δεκάδων ιπταμένων και εκατοντάδων τεχνικών και λοιπών που έχουν δημιουργήσει και υπηρετούν όλο το σύστημα επιχειρησιακής εκμετάλλευσης, υποστήριξης-εφοδιασμού και συντήρησης των μαχητικών του τύπου.

Τέλος, «θύμα» των δηλώσεων Δένδια αποτελεί και η διαδικασία του Εθνικού Αμυντικού Σχεδιασμού (ΕΑΣ), που αποτελεί τον βέλτιστο τρόπο για τον ορθολογικό σχεδιασμό της ανάπτυξης των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), του καθορισμού του μεγέθους τους και της διαχείρισης των ανθρώπινων και των οικονομικών πόρων, ώστε να επιτευχθούν οι εθνικοί σκοποί ασφάλειας-άμυνας που περιέχονται στην Πολιτική Εθνικής Ασφάλειας (ΠΕΑ).

Το ποιοι τύποι μέσων (μαχητικών στη συγκεκριμένη περίπτωση) θα αποσυρθούν και πότε δεν μπορεί να προκύπτει από δηλώσεις – πυροτεχνήματα, αλλά από μελέτη σε βάθος όλων των παραμέτρων εντός του πλαισίου που καθορίζεται από τα θεσμικά κείμενα που το περιεχόμενο τους αποτελεί δικαίωμα και υποχρέωση της εκάστοτε κυβέρνησης. Και η ανάγκη για περισσότερο εμπεριστατωμένη μελέτη και ανάλυση / συνυπολογισμό όλων των εναλλακτικών γίνεται επιτακτικότερη, καθώς ο πολιτικός αρμόδιος για την Εθνική Άμυνα θα έπρεπε να γνωρίζει ότι με τα σημερινά δεδομένα η χρηματοδότηση του υπουργείου του ήδη «αγκομαχά» την περίοδο 2024-2035.

https://www.defence-point.gr/news/pa-mirage-2000-5-mk-2-kai-f-16c-d-block-30-provlima-den-einai-mono-to-ithiko-stis-monades

8/5/2024





               ΣΧΕΤΙΚΑ    ΘΕΜΑΤΑ                    



 1.
Η τάση φυγής από τον Στόλο δεν είναι πλέον αγκάθι, είναι πληγή: Οι παραιτήσεις φέτος ενδεχομένως να ξεπεράσουν τις 180 του 2023.
 
Στις 29 Απριλίου η Hellasjournal είχε ρεπορτάζ με τίτλο «η διαρροή προσωπικού παραμένει βασικό αγκάθι στο πολεμικό ναυτικό. Το επερχόμενο νομοσχέδιο, ίσως δώσει λύσεις».

Τις ημέρες εκείνες οι πληροφορίες, μέσω στρατιωτικών πηγών, έλεγαν ότι στον στόλο επί ένα 15θημερο, στελέχη κατέθεταν κάθε μέρα κι από μια παραίτηση.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που η σελίδα μας ασχολήθηκε με το πολύ σοβαρό θέμα του προσωπικού που υπηρετεί στα πολεμικά πλοία και που ακόμη περιμένει ότι η Πολιτεία θα μεριμνήσει, αφουγκραζόμενη τα δυσεπίλυτα προβλήματα που συσσωρεύονται στις δικές τους πλάτες.

Από τότε που είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης το περιβόητο επίδομα στόλου, η Hellasjournal κατέγραψε το «θέατρο του παραλόγου» που ακολούθησε με τις αλλαγές που έγιναν, το bras de fer ανάμεσα στη στρατιωτική ηγεσία και την «πυροσβεστική» επιχείρηση από την πλευρά του υπουργείου.

Δυο χρόνια μετά οι ίδιοι οι πολιτικοί τονίζουν με κάθε ευκαιρία ότι το επίδομα δόθηκε με λανθασμένο τρόπο που αδικεί κατάφορα τους δικαιούχους του.

Πολλές φορές αναφερόμαστε στο Πολεμικό Ναυτικό και τις κατεπείγουσες ανάγκες που υπάρχουν λόγω της παλαιότητας των κύριων μονάδων επιφανείας κι όχι μόνο, διότι προβλήματα συσσωρεύονται στα υποβρύχια, στις πυραυλακάτους, στις κανονιοφόρους και σε άλλα πλοία, καθώς δεν λαμβάνονται καίριες αποφάσεις στην ώρα τους.

Όμως με την κατάσταση που επικρατεί και την διάρκεια που έχει αυτή η τάση φυγής από τον στόλο, είναι ερώτημα πόσοι θα μείνουν τελικά για να υπηρετούν στα πολεμικά πλοία.

Μπορεί οι τρεις νέες φρεγάτες, θεωρητικά, ν’ αρκούν για τις Συμμαχικές ανάγκες, για την Εθνική αποστολή ωστόσο τα δεδομένα είναι διαφορετικά απ’ όσα έχουν σχεδιαστεί στην Δομή Δυνάμεων.

Και τα υψηλά ιδανικά, είναι ένα αίσθημα που το έχουν τα στελέχη του ναυτικού, αλλά δεν μπορούν με αυτά να θρέψουν τις οικογένειές τους.

Συγκέντρωση στον Στόλο

Όταν επελέγη η νέα ηγεσία στο ναυτικό, είχε καταγραφεί ένα «φρένο» στις κατά συρροή παραιτήσεις από τον στόλο. Η ημερήσια διαταγή του Α/ΓΕΝ, Δημήτριου- Ελευθέριου Κατάρα, είχε σταθεί ανάχωμα και ενέπνευσε τα στελέχη του ναυτικού.

Ο Αρχηγός αναγνωρίζεται από τους αξιωματικούς και τα πληρώματα ως πρεσβευτής της αξιοκρατίας κι ένας από αυτούς που έχουν «βρέξει» με θαλασσινή αλμύρα την φόρμα στις μονάδες του στόλου.

Όταν είχαμε γράψει στην Hellasjournal το προηγούμενο ρεπορτάζ, ήταν οι μέρες που ο Α/ΓΕΝ είχε μεταβεί στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Μπορεί το εθιμοτυπικό των ημερών και η ανταλλαγή ευχών να ήταν αυτό που προβλήθηκε, αλλά ο Αρχηγός συγκέντρωσε τους ανθρώπους του Στόλου, τα στελέχη που υπηρετούν στα πλοία και το Ναύσταθμο για να τους μιλήσει. Απευθύνθηκε δηλαδή σε αυτούς που τον γνωρίζουν και τους γνωρίζει, ουσιαστικά!

Ο Αντιναύαρχος Κατάρας δεν έδωσε υποσχέσεις, όπως μαθαίνουμε από πηγές μας. Αυτό που είπε, είναι πως και ο ίδιος ελπίζει ότι στο επερχόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, θα μπουν τα πράγματα στην θέση τους, τουλάχιστον σ’ ό,τι έχει να κάνει με το οικονομικό σκέλος του προβλήματος που οδηγεί στις παραιτήσεις στελεχών από τον Στόλο.

Στο νομοσχέδιο που αναφέρεται, υπάρχουν οι προβλέψεις για την οικονομική αποκατάσταση, λένε στρατιωτικές πηγές από το επιτελείο. Μάλιστα ομοιάζουν ιδιαίτερα με όλα όσα είχε εισηγηθεί η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού, όταν η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει το συγκεκριμένο επίδομα.

Στο Ναύσταθμο πάντως συζητήθηκαν αρκετά θέματα που έχουν να κάνουν και με τους τρόπους αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει προκύψει από την έλλειψη στελεχών. Αύξηση εισακτέων στις παραγωγικές σχολές και προσλήψεις επαγγελματιών οπλιτών θεωρούνται ως οι δυο λύσεις που θα φέρουν νέο «αίμα» στον στόλο, οι οποίοι θα εκπαιδευτούν όπως ορίζουν οι παραδόσεις του ναυτικού αλλά και οι νέες τεχνολογικές προκλήσεις.

Τα στατιστικά του συναγερμού

Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Περιφέρειας Αττικής (ΕΣΠΕΕΝΠΑ) καταγράφει ότι το 2023 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για το ναυτικό με 180 παραιτήσεις, τονίζοντας πως τα δεδομένα γίνονται όλο και πιο ανησυχητικά.

Και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου διότι, πριν καν φτάσουμε στο πρώτο 6μηνο του 2024, οι παραιτήσεις στο ναυτικό είναι ήδη 73, διπλάσιος αριθμός δηλαδή από τους αντίστοιχους μήνες του 2023. Να σημειωθεί ότι δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα όλες οι παραιτήσεις του Απριλίου και δεν έχουν αναρτηθεί στην Διαύγεια.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι 73 στελέχη από το ναυτικό κατά την περσινή χρονιά είχαν παραιτηθεί έως τον Αύγουστο και όχι μόλις τον Μάιο.

«Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι 73 παραιτήσεις (41% του συνόλου) ήταν αυτές του τελευταίου τετραμήνου του 2023 (Σεπ-Δεκ), όταν μαζί με τον Αύγουστο ανήλθαν σε 119 (66,5% του συνόλου). Αυτό συνεπάγεται ότι το δεύτερο εξάμηνο του 23 οι παραιτήσεις διπλασιάστηκαν ως προς το πρώτο. Συνεκτιμώντας τα παραπάνω και με δεδομένο ότι το 2024 έχει ξεκινήσει ακριβώς όπως τελείωσε το 2023, από καθαρά στατιστικής απόψεως καθίσταται σαφές ότι, εφόσον συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο, οδεύουμε για το τέλος του 24 σε έναν αριθμό παραιτήσεων που μπορεί αγγίξει ή ακόμα και να υπερβεί τις τριακόσιες!», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Περιφέρειας Αττικής.

https://www.poes.gr/index.php/2019-10-19-16-24-12/3897-espeenpa-ektoksefsi-paraitiseon-sto-pn-gia-to-a-tetramino-tou-24

Επιπλέον από την ανακοίνωση προκύπτει ότι οι παραιτήσεις δεν σχετίζονται με αποστολές που αναλαμβάνει το πολεμικό ναυτικό, ενώ ανησυχητικό θεωρείται το γεγονός πως εκτός από τα στελέχη που υπηρετούν σε μονάδες του στόλου, υπάρχουν και έμπειροι αξιωματικοί- υπαξιωματικοί τεχνικής υποστήριξης από υπηρεσίες ξηράς.
 
ΓΙΩΡΓΟΣ  ΣΙΔΕΡΗΣ
08/05/2024

https://hellasjournal.com/2024/05/i-tasi-figis-apo-ton-stolo-den-ine-pleon-agkathi-ine-pligi-i-paretisis-fetos-endechomenos-na-xeperasoun-tis-180-tou-2023/

 
2.
Η εμπλουτισμένη ατζέντα των 6+3 προκλήσεων
του ελληνοτουρκικού διαλόγου.

Η επικείμενη επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Άγκυρα και η συνάντηση του με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα λάβει χώρα ενώ η Τουρκία έχει αναβαθμίσει την ατζέντα των προκλήσεων έτι περαιτέρω από το «Casus Belli».

Του Χρήστου Μαζανίτη

Στις 13 Μαΐου ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρίσκεται στην Άγκυρα, όπου θα συναντήσει τον Τούρκο Πρόεδρο Ταγίπ Ερντογαν, στο πλαίσιο του ελληνοτουρκικού διαλόγου που έχουν εγκαινιάσει οι δυο ηγέτες, με κύριο στόχο την διατήρηση των ήρεμων νερών στο Αιγαίο και τους ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με απώτερο σκοπό την επίλυση – κάποια στιγμή στο μέλλον – της μοναδικής διαφοράς που αναγνωρίζει η Ελλάδα, αυτή της οριοθέτησης ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας.

Πρόσφατα, σε σχετικές του δηλώσεις ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας είχε επισημάνει ότι «δεν βλέπει εξομάλυνση με το Casus Belli στο τραπέζι».

Τα 6 πιο βασικά ψεύδη της Τουρκίας, τα οποία διαρκώς επαναλαμβάνουν σε μια προσπάθεια να δηλητηριάσουν την διεθνή κοινή γνώμη σε βάρος της Ελλάδας, με βάση το Casus Belli

ΨΕΜΑ 1: Η Τουρκία, λένε, ενεργεί με βάση τις προβλέψεις του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας

Πόσες και πόσες φορές δεν το έχουμε ακούσει από το στόμα του Ερντογάν και των Υπουργών του! Ποια είναι η αλήθεια; Η Τουρκία είναι μία από τις ελάχιστες χώρες που ΔΕΝ έχουν δεχτεί να υπογράψουν τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) του 1982, που αποτελεί σήμερα το νομικό πλαίσιο που διέπει όλες τις δραστηριότητες στους ωκεανούς και τις θάλασσες. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν να ενεργούν οι Τούρκοι με βάση τις προβλέψεις ενός νομικού πλαισίου το οποίο οι ίδιοι δεν αποδέχονται;

ΨΕΜΑ 2: Διακηρύσσουν, προς πάσα κατεύθυνση, ότι η Τουρκία είναι το κράτος με την μεγαλύτερη ακτογραμμή στη Μεσόγειο

Το λένε γιατί παραβλέπουν επιδεικτικά την ακτογραμμή των ελληνικών νησιών, το λένε γιατί θεωρούν δολίως ως ελληνική ακτογραμμή, μόνο την ακτογραμμή της ηπειρωτικής Ελλάδας. Ποια είναι η αλήθεια; Σύμφωνα με τα στοιχεία του μη κερδοσκοπικού Διεθνούς Οργανισμού World Resources Institute, η ακτογραμμή της Ελλάδας έχει μήκος 15.147 χιλιομέτρων, ενώ η αντίστοιχη της Τουρκίας έχει μήκος 8.140 χιλιομέτρων. Με λίγα λόγια, το μήκος της τουρκικής ακτογραμμής είναι το 53,7% της αντίστοιχης ελληνικής!

ΨΕΜΑ 3: Υποστηρίζουν ότι με βάση το διεθνές δίκαιο, τα νησιά δεν έχουν δικαίωμα σε θαλάσσιες ζώνες, παρά μόνο χωρικά ύδατα

Πάνω σε αυτό το ψέμα, άλλωστε, βασίστηκε το υπογραφέν τουρκολιβυκό μνημόνιο, που στερεί από τα νησιά του τόξου Ρόδου-Καρπάθου-Κάσου-Κρήτης τις θαλάσσιες ζώνες της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας. Ουδέν, όμως, ψευδέστερον από αυτόν τον τουρκικό ισχυρισμό, αφού στο άρθρο 121 (2) της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας ορίζεται ότι, με εξαίρεση τους ακατοίκητους βράχους, «η Χωρική Θάλασσα, η Συνορεύουσα Ζώνη, η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και η υφαλοκρηπίδα μιας νήσου καθορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης που εφαρμόζονται στις άλλες ηπειρωτικές περιοχές». Σύμφωνα, δηλαδή, με το διεθνές δίκαιο της θάλασσας, ως προς τις θαλάσσιες ζώνες, τα νησιά δικαιούνται ότι ακριβώς δικαιούνται και οι ηπειρωτικές περιοχές!

ΨΕΜΑ 4: Ακόμη ένα μύθευμα που επικαλούνται στα διεθνή fora οι Τούρκοι, είναι ότι το Καστελόριζο είναι ένα νησί απομονωμένο τελείως από την Ελλάδα που απέχει 600 χιλιόμετρα από αυτό, ενώ δεν υπάρχει κανένα ελληνικό έδαφος κοντά του

Η δόλια προσπάθεια των Τούρκων να εμφανίσουν ως γεωγραφικά απομονωμένο το Καστελόριζο προκειμένου να του στερήσουν τις δικαιούμενες θαλάσσιες ζώνες είναι προφανής. Η αλήθεια, την οποία εντέχνως αποσιωπούνε, είναι πως το Καστελόριζο απέχει μόλις 60 ναυτικά μίλια από τη Ρόδο, ενώ συναποτελεί μία ενιαία διοικητική και οικονομική ενότητα με τα υπόλοιπα νησιά του δωδεκανησιακού συμπλέγματος.

ΨΕΜΑ 5: Γνωστός τοις πάσι είναι και ο ισχυρισμός των Τούρκων ότι η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη με βάση τις διεθνείς συνθήκες να αποστρατιωτικοποιήσει τα νησιά της

Μα το νόμιμο δικαίωμα εξοπλισμού της Λήμνου και της Σαμοθράκης έχει αναγνωριστεί επισήμως από την Τουρκία ήδη από το 1936, αμέσως μετά τη Σύμβαση του Montreux! Ως προς τη Λέσβο, Χίο, Σάμο και Ικαρία, η Συνθήκη της Λωζάνης, με το άρθρο 13, επιτρέπει να είναι εγκατεστημένος σε αυτά συνήθης αριθμός στρατευμάτων, τα οποία «δύνανται να εκγυμνάζονται επί τόπου» (ότι ακριβώς, δηλαδή, εφαρμόζεται σήμερα, αφού οι νεοσύλλεκτοι κατατάσσονται στα νησιά). Όσον αφορά, τέλος, τα Δωδεκάνησα, στην Σύμβαση Ειρήνης των Παρισίων του 1947, υπάρχει πράγματι πρόβλεψη αποστρατιωτικοποίησής τους, πλην όμως, στην εν λόγω διεθνή συνθήκη, η Τουρκία δεν αποτελεί συμβαλλόμενο μέρος και συνεπώς, με βάση το άρθρο 34 της Συνθήκης της Βιέννης για το Δίκαιο των Συνθηκών, ως τρίτη Χώρα, δεν μπορεί να επικαλείται την παραβίασή της.

Σε κάθε περίπτωση όμως, η τουρκική εισβολή στην Κύπρο το ‘74, το casus belli της τουρκικής εθνοσυνέλευσης (σε περίπτωση που ασκήσουμε το νόμιμο δικαίωμά μας να επεκτείνουμε τα χωρικά μας ύδατα στα 12 ν.μ.), οι συνεχείς παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου, καθώς και η συγκέντρωση μεγάλου αριθμού τουρκικών δυνάμεων σε επιθετική διάταξη στα μικρασιατικά παράλια, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στην Ελλάδα να αποστρατιωτικοποιήσει τα νησιά της, αφού κάτι τέτοιο θα της στερούσε το αναφαίρετο δικαίωμά της στην αυτοάμυνα, που προβλέπεται στο άρθρο 51 του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Και σε κάθε περίπτωση, δημιουργείται το εξής ερώτημα. Υπάρχει κάποιος στην υφήλιο που να θεωρεί ότι εάν αποσυρθούν οι Ένοπλες Δυνάμεις από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, η Τουρκία δεν θα εισβάλει σε αυτά; Υπάρχει κάποιος που να εμπιστεύεται την Τουρκία ως προς τις προθέσεις της; Εάν ναι, ας μας το πει απερίφραστα.

ΨΕΜΑ 6: Το πλέον εξωφρενικό μύθευμα, όμως, των γειτόνων, είναι πως η Τουρκία είναι υπέρ των σχέσεων καλής γειτονίας με τα κράτη με τα οποία συνορεύει (!)

Μια χώρα που ονειρεύεται αναβιώσεις της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που ζητά αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης, που εφαρμόζει την πιο στρατιωτικοποιημένη και επιθετική εξωτερική πολιτική στον κόσμο, που εισέβαλε και κατέχει παράνομα εδάφη όλων σχεδόν των γειτονικών της Χωρών, όπως η Κύπρος, η Συρία και το Ιράκ, που ενεπλάκη στρατιωτικά στους πολέμους της Λιβύης και τους Καυκάσου, να ισχυρίζεται ότι επιθυμεί – κατά τα αλλά – την ειρήνη και τις σχέσεις καλής γειτονίας…

Για να μην αναφέρουμε την ευθεία υποστήριξη της τρομοκρατικής επίθεσης της Χαμάς την 7η Οκτωβρίου στο Ισραήλ και την σφαγή 1.200 ανθρώπων, την οποία ουδέποτε καταδίκασε.

Οι νέες προκλήσεις

Στην πλούσια λίστα των αξιώσεων έναντι της Ελλάδας η Τουρκία έρχεται να προσθέσει παραμονές της συνάντησης του Κ. Μητσοτάκη με τον Τ. Ερντογάν επιπλέον 3 προκλήσεις. Το ανυπόστατο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» εμπλουτίστηκε με αυτό της «Ουράνιας Πατρίδας», που πλέον ως ενιαίο δόγμα δεν αποτελούν μόνο τμήμα της επίσημης εξωτερικής πολιτικής αλλά μέρος της επίσημης γραμμής που διδάσκεται και στα σχολεία.

Με συνοπτικές διαδικασίες η τουρκική κυβέρνηση αποφάσισε να εισάγει την «Γαλάζια Πατρίδα» στην διδακτέα ύλη των σχολικών βιβλίων, χτίζοντας την αυριανή γενιά των νεό-Τουρκων που έχοντας υποστεί πλύση εγκεφάλου θα επιχειρήσουν – με μαθηματική ακρίβεια – την κατάληψη των ελληνικών νησιών του Αιγαίου που θεωρούν ότι τους ανήκουν. Πριν προλάβει να κάτσει η σκόνη από την πρωτοφανή πρόκληση ήρθε η ωμή αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στις Κυκλάδες με αφορμή τα θαλάσσια πάρκα, που η ίδια η Ε.Ε. επιθυμεί και χρηματοδοτεί την δημιουργία τους.

Και σαν να μην έφταναν αυτά ήρθε να προστεθεί η μετατροπή της Ιεράς Μονής της Χώρας σε τζαμί. Μια ευθεία αμφισβήτηση του Χριστιανισμού κι ειδικότερα της Ορθοδοξίας και του θρησκευτικού αισθήματος των Ελλήνων. Η Τουρκία μπορεί να απέχει – κατά πολλούς προσωρινά – από την πρακτική των φυσικών προκλήσεων, κυρίως μέσω παραβιάσεων και ασκήσεων, όμως φαίνεται πως είναι αποφασισμένη να κάνει πράξη αυτά που εμποτίζει την τουρκική κοινή γνώμη στην θεωρία.

Εξοπλίζεται, κατασκευάζει συνεχώς νέα οπλικά συστήματα και πειραματίζεται σε νέες τεχνολογίες. Ανακοίνωσε την ναυπήγηση αεροπλανοφόρου εκτοπίσματος 60.000 τόνων.

Όλα αυτά αποτελούν ισχυρές ενδείξεις ότι προετοιμάζεται για την φάση υλοποίησης των «πιστεύω» της, όταν θα αισθανθεί ότι θα είναι έτοιμη με τις πιθανότητες υπέρ της. Και μέχρι τότε έχει αποφασίσει ότι δε θα χαραμίσει ούτε… λίτρο καυσίμου σε προκλήσεις χωρίς αντίκρισμα.

enikos.gr

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:
 https://www.anixneuseis.gr/%ce%b7-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%bf%cf%85%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%ce%b1%cf%84%ce%b6%ce%ad%ce%bd%cf%84%ce%b1-%cf%84%cf%89%ce%bd-63-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%ba%ce%bb%ce%ae%cf%83%ce%b5/

 7/5/2024