Αναρτήσεις

Η κατάσταση στην άμυνα μιας “παλαβής” χώρας και η εθνική καταστροφή… προσεχώς.

Εικόνα
Η αποδοχή ή μάλλον το ενδιαφέρον της ανάρτησης, όπως «πρόδωσε» ο αριθμός όσων το επισκέφθηκαν, για το πόσες μέρες εργάζεται ο Έλληνας για να θρέψει το αδηφάγο Δημόσιο που έχει δημιουργήσει η πολιτική τάξη της Μεταπολίτευσης στην Ελλάδα με σκοπό να μας «βολέψει» και να μας εντάξει στους επιμέρους κομματικούς στρατούς για να μας ελέγχει, αποδεικνύει τον προβληματισμό που αναπτύσσεται αργά αλλά σταθερά στη χώρα, ένα ιδιότυπο αλλά τόσο καθυστερημένο «quo vadis»… Όσο κρατικοδίαιτος και να είναι κάποιος διότι ενδεχομένως ακολούθησε – επειδή μπόρεσε, ίσως κατά βάθος να το θέλαμε όλοι – αυτό που άπαντες σχεδόν ακούσαμε μεγαλώνοντας, «παιδάκι μου, μπες στο δημόσιο ώστε βρέξει-χιονίσει να πέφτει ο μισθός για να πορεύεσαι», δεν μπορεί να μην προβληματίζεται. Η μία κατηγορία, όπως το καταλαβαίνουμε εμείς, είναι οι συμπολίτες μας που άρχισαν να τα σκέπτονται μετά τη δραματική – όχι βέβαια όσο στον ιδιωτικό τομέα – συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, αλλά και όλη τη συζήτηση που έχει ξ

Εμείς ξεπουλάμε τη ΔΕΗ, οι Κινέζοι δείχνουν τον άλλο δρόμο.

Εικόνα
ΕΝΕΡΓΕΙΑ-ΟΡΥΧΕΙΑ Μνημονιακή υποχρέωση το ξεπούλημα λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ διατείνεται η Κυβέρνηση. Εκποίηση εθνικών πλουτοπαραγωγικών πόρων, που οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους σε λιγνιτωρυχεία και στη ΔΕΗ διατείνονται οι εργαζόμενοι και οι συνδικαλιστές. Επιβαρύνεται το περιβάλλον από την χρήση λιγνίτη στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος διατείνονται βασίμως επιστήμονες και περιβαλλοντικές οργανώσεις. Πού βρίσκεται η αλήθεια; Δυστυχώς η κοινωνία, οι εργαζόμενοι, το πολιτικό προσωπικό της χώρας προσεγγίζουν αυτά τα ζητήματα με όρους και εργαλεία ανάλυσης του 20ου και όχι του 21ου αιώνα. Αγνοούν ή θέλουν να αγνοούν τον παράγοντα τεχνολογία. Η τεχνολογία, που δεν είναι τίποτα άλλο από εφαρμογή των επιστημονικών μεθόδων στην παραγωγή (προϊόντων και υπηρεσιών), τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς. Οφείλουμε όχι μόνον να παρακολουθούμε τις εξελίξεις στο παγκόσμιο χωριό, αλλά και να υιοθετούμε τις «καλές πρακτικές» των άλλων, όσες φορές εμείς οι ίδιοι δεν μπορούμε

Εκλογές στη Τουρκία: Το Σύνδρομο της Στοκχόλμης στα χειρότερά του.

Εικόνα
Η συμμαχία των ΑΚΡ και ΜΗΡ σηματοδοτεί την επίσημη γέννηση της νέας κυβερνητικής ιδεολογίας στη Τουρκία: Ένας συνασπισμός Ισλαμιστών και εθνικιστών που παραδοσιακά αντιπροσωπεύουν τον αγροτικό πληθυσμό της Τουρκίας με το χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Ο Ερντογάν μπορεί να μην είναι πολύ χαρούμενος που πρέπει να μοιραστεί την εξουσία με ένα κόμμα που ήταν τελευταία φορά σε συνασπισμό το 2002, αλλά εφόσον το ΑΚΡ δεν διαθέτει κοινοβουλευτική πλειοψηφία, θα πρέπει να συνεργαστεί με τους εθνικιστές. Μπορεί επίσης να χρειαστεί να τους δώσει θέσεις υψηλού προφίλ όπως αντιπρόεδροι ή/και υπουργικές θέσεις.  Μετά τα αποτελέσματα των εκλογών στις 24 Ιουνίου, η αυταρχική πολιτική της Τουρκίας θα επιδεινωθεί με την ανάμειξη του Ισλαμισμού και του εθνικισμού που αναδύεται ως η νέα ιδεολογία της χώρας.   Ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν μιλά σε προεκλογική εκστρατεία στις 23/6/2018 στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας.  (Φωτογραφία από τον Chris McGrath / Getty Images) Εκλογ

Max Weber: Οι αρχαίες κοινωνίες και η οικονομία τους.

Εικόνα
  Ο γερμανός κοινωνιολόγος,  φιλόσοφος και οικονομολόγος Μαξ Βέμπερ Οι αρχαίες κοινωνίες και η οικονομία τους. Τα κλασικά κείμενα του Μαξ Βέμπερ για την οικονομική  και κοινωνική ιστορία της αρχαιότητας σε νέα έκδοση. Max Weber Για την οικονομική και κοινωνική ιστορία της αρχαιότητας Μετάφραση-επιμέλεια-εισαγωγή Θανάσης Γκιούρας Εκδόσεις ΚΨΜ, 2017 σελ. 560, τιμή 27 ευρώ Στην ακαδημαϊκή και γενικότερα στην επιστημονική εκδοτική παραγωγή που κατακλύζεται από εγχειρίδια προς ικανοποίηση των περιορισμένων εκπαιδευτικών αναγκών των εγχώριων πανεπιστημίων, η έκδοση κλασικών κειμένων στον χώρο της οικονομικής ιστορίας και της οικονομικής επιστήμης, γενικότερα, αποτελεί εκδοτικό γεγονός πρώτου μεγέθους, ιδιαίτερα αν αυτή αφορά κείμενα ενός εκ των σημαντικότερων διανοητών, του Max Weber. Η οικονομική ιστορία της αρχαιότητας αποτέλεσε πεδίο διενέξεων και συζητήσεων μεταξύ διανοουμένων, ιστορικών και οικονομολόγων που συνεχίζονται μέχρι τις μέρες μας, όπως δε